Var hittar jag programmen hos P4 Plus?

Saknar p4+ i pod utbudet på hemsidan.
Göran Rudin

Kommentarer

  • Hej Göran!
    Du har rätt, hanteringen av programmen som har sänts i P4 Plus följer inte sajtens övriga uppbyggnad. Du hittar länkar till de olika programmen här på P4 Plus egen sida:
    HÄR FINNS VÅRA PROGRAM - P4 Plus

    Skälet till detta är att P4 Plus skiljer sig från våra vanliga kanaler rent tekniskt. För andra kanaler är innehållet uppdelat i programserier/poddar (som Karlavagnen eller Spanarna) som i sin tur är uppdelade i avsnitt. Dessa program listas på denna sida:
    https://sverigesradio.se/poddar-program

    När vi lyssnar, tycker vi ju att det är på samma vis i P4 Plus. För oss är ju Country med Kalle Oldby ett eget program som helt skiljer sig från till exempel Smoke Rings, men tekniskt räknas tyvärr alla avsnitt av P4 Plus som en och samma programserie, "P4 Plus," med blandat innehåll, där man kan se Smoke Rings med flera som olika serier av det programmet.

    För att hitta till de olika "serierna" (eller programmen, som det ju egentligen är för oss som lyssnar!) så rekommenderar jag alltså att gå till länken jag delade ovan. P4 Plus finns med i listan med alla våra program (musikkategorin), men att hitta de avsnitt du är extra intresserad av blir krångligt den vägen:
    Poddar & program | Musik

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag svarade med hur det fungerar på hemsidan (sverigesradio.se), men ser nu att du postade frågan i kategorin Appen Sveriges Radio Play, Android.

    I våra mobil-appar har P4 Plus inte någon motsvarande sida med länkar till alla P4 Plus-serier. Där brukar jag leta upp avsnitten via tablån, så här:
    1. Gå in under Kanaler i appens nederkant och leta upp kanalen P4 Plus med en rosa ikon (alltså inte P6 med blå ikon, där du också kan höra P4 Plus under förmiddagarna)
    2. Om du trycker på den rosa ikonen, startar kanalen och du hör det vi sänder just nu, men för att nå tablån och leta upp det vi har sänt tidigare, ska du trycka på länken Tablå
    3. Då kommer du till tablån för P4 Plus, och kan leta upp rätt dag och tid, exempelvis Teen Scene från i lördags klockan 17.00. Starta det avsnittet.
    Annika Webbmaster