Väckarklocka saknas i Iphone

Hej!
Som jag förstår det så finns det ej någon väckarklockan i appen för oss iphone användare. Är det något som kommer att uppdateras? Mvh en som längtar efter att vakna till morgonradio

Kommentarer

  • Hej Linnéa!

    Precis som du skriver så har vi dessvärre valt att ta bort klockradiofunktionen för iOS då den inte fungerade så bra som vi önskade. Den fungerade endast om appen var igång och skärmen påslagen, vilket beror på Apples begränsningar i vad en app får göra "i bakgrunden".

    Vi är glada att du vill vakna med Sveriges Radio och ber om ursäkt att vi har tagit bort den möjligheten i vår egen app. Det är i nuläget oklart om väckarklockan kommer att finnas tillgänglig längre fram, självklart hoppas vi att så blir fallet.

    Tills vidare finns det andra appar där du kan vakna till våra kanaler. Även dessa kräver att appen är i förgrunden. Här är två förslag på gratis-appar:
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Det vore bättre om ni återinför väckarklockan även om man måste ha appen öppen. Då kan man även använda timern för insomning. myAlarmclock t ex stänger av er app när man har deras app öppen - går således inte att ha både insomning och uppvakning. Tack!!
  • Tack för att du tog dig tid att berätta det. Vi håller på att undersöka om vi kan skapa någon form av koppling till Apples "genvägar", vilket skulle kunna bli en alarmfunktion som fungerar betydligt bättre än den forna väckarklockan - men tyvärr kan jag inte lova att vi lyckas lösa det inom en nära framtid.

    Trevlig helg och tack för att du vill hjälpa oss att göra en bättre app!
    Annika Webbmaster