Uppspelning i bakgrunden. Slutat fungera igen
Hej. Nu har det hänt igen 😀 idag har uppspelning i bakgrunden slutat att fungera. Hade samma problem för några månader sedan. Då hittade ni ett fel i koden som ni fixade. Hoppas ni hittar felet igen. Inte praktiskt att behöva ha Sr appen öppen för att lyssna. Ver. 22.12.9 (21063.1)
Följ inlägget
0
följare
När du skrev om problemet i november, så konstaterade du att felet fanns med både Airpods och i mobilens inbyggda högtalare. Är det samma nu?
Är det någon skillnad mellan om du lyssnar på en kanal direkt, eller om du lyssnar på avsnitt i efterhand?
Ser du någon spelare på låsskärmen? Om inte, kan du nå en sådan från kontrollcenter, även om appen är i bakgrunden?
(Eftersom du är först med att rapportera in problemet i denna vända, så tar vi emot all hjälp vi kan få att felsöka. Felsökningen är förstås helt vårt ansvar. Om du inte har möjlighet att testa olika scenarier, så har du ändå hjälpt oss genom att flagga för att problemet har återkommit!)
Men jag vet inte alls. Bra sak för oss att kolla upp om (eller när?) fler lyssnare rapporterar in liknande problem, åtminstone.
Om felet återkommer (och det inte sker i samband med uppdatering av 59 appar!), så vill vi förstås veta det. Jag tycker inte att det är så långsökt! Dina multipla uppdateringar kanske medförde att telefonen fick tillfälliga problem med resurser (RAM-minne eller processorkraft) och därför avslutade bakgrundsprocesser som inte bedömdes som viktiga. Att en uppdatering av en apps databas slutförs i bakgrunden är viktigt, för just uppdateringar som stängs ned halvvägs ger problem! Att en ljudapp som brukar kunna spela även i bakgrunden, tillfälligt inte får göra detta, är helt enkelt ett bra val i ett sånt läge ...