Toppnyheter syns inte längre
Hej,
Igår började appen strula så att man inte hittar toppnyheter längre. att dessa kommer längre ned händer ju men nu är toppnyheterna helt borta och det kommer bara stora bilder som man måste trycka på en och en. Mycket irriterande när man kör bil och vill lyssna på nyheter, eftersom man nu inte kan stanna varje minut bara för att leta rätt på nästa inslag.Version 23.6.2(187) och IOS 16.5.
Tacksam för snabb åtgärd så att jag kan fortsätta lyssna på nyheter i bilen,
Hälsningar,
//Jonas
Igår började appen strula så att man inte hittar toppnyheter längre. att dessa kommer längre ned händer ju men nu är toppnyheterna helt borta och det kommer bara stora bilder som man måste trycka på en och en. Mycket irriterande när man kör bil och vill lyssna på nyheter, eftersom man nu inte kan stanna varje minut bara för att leta rätt på nästa inslag.Version 23.6.2(187) och IOS 16.5.
Tacksam för snabb åtgärd så att jag kan fortsätta lyssna på nyheter i bilen,
Hälsningar,
//Jonas
Följ inlägget
3
följare
Toppnyheterna har bytt namn till Nyheter från Ekot och lyfts upp i appens topp.
Jag håller med om att det kan vara lite förvirrande.
Förändringen gjordes så att det skulle bli enklare att hitta till nyheterna. Men jag förstår att det kan kännas ovant så här i början!
Vi såg att namnet Toppnyheter kunde vara förvirrande för lyssnare och tolkas som "senaste nyheterna" eller "mest lästa nyheterna". Av den anledningen valde vi att byta namn till Nyheter från Ekot som förhoppningsvis är tydligare och mindre förvirrande. Vi har dock full förståelse för att det kan kännas rörigt, men i det långa loppet tror vi att förändringen är en förbättring för appens nyhetsutbud och generella användarvänlighet.
Tack för att du hör av dig och flaggar för detta!
Att förändringen har gjort det sämre och mer svårnavigerat vid användning av VoiceOver är inte alls bra. På ett ungefär, hur mycket mer behöver du svepa i nuläget jämfört med hur det var tidigare för att hitta Nyheter från ekot? Och tidsmässigt, hur lång tid skulle du säga att det tar att hitta rätt jämfört med innan?
Jag vet inte hur mycket längre, som jag behöver svepa för att hitta nyheter i sr play. Däremot får jag svepa ett antal gånger, för att finna mina lokala nyheter. Till sist finns det just nu ingen bildbeskrivning när det gäller nyheter från ekot och det har uppstått efter uppdatering till iOS 17.1
Morgan
Förstår. Det enklaste sättet att nå sina lokala nyheter är att gå via fliken Nyheter som du hittar längst ner i appen, emellan Direkt och Sök podd. När du har klickat in dig på nyhetssidan så har du en meny alldeles i toppen av appen där du hittar Lokalt i vilken dina lokala nyheter visas.
Är det den vägen du går i dagsläget när du vill höra lokala nyheter?
Att bildbeskrivning saknas kommer jag att framföra till våra utvecklare!
Just nu hittar jag nyheter i sr play på startfliken och det tar som sagt tid att hitta vissa nyheter, eftersom jag måste svepa en del med VoiceOver för att hitta en nyhet. Faktum är att det fungerade bättre tidigare när ni hade toppnyheter. Ni kunde ju behållt placeringen av dessa nyheter med bytt namn på dessa nyheter eftersom fler än jag tycker det fungerade bättre tidigare. Till sist undrar jag hur det kommer sig att bildbeskrivningarna för nyheter från ekot inte fungerar i nuvarande versionen av sr play efter att jag uppdaterade till iOS 17.1
Morgan.
Under morgondagen kommer jag att sitta i möte med våra utvecklare, jag ska då fråga vad som skett med bildbeskrivningarna samt framföra att du upplever en försämring sedan vi möblerade om bland nyheterna i somras.
Återigen, tack för din värdefulla återkoppling!
Tack! Det låter som att utvecklarna behöver ta sig en ny titt på VoiceOver-funktionen i appen. Spela-knapparna och läs mer-knapparna hade alltså läsbara etiketter fram till och med för någon version sedan, om jag förstår dig rätt?
Jag ber om ursäkt om jag ställer dumma frågor, men för att kunna lyfta detta till utvecklarna behöver jag ha så mycket förståelse för problemet som möjligt.
Morgan.eearn
Tack för ditt tålamod!
Tack för att även du flaggar för detta problem!
Vi hoppas självklart kunna få ordning på detta inom kort, utvecklarna är som sagt medvetna om problematiken så förhoppningsvis är en lösning inte allt för avlägsen. Men jättebra att du hör av dig som sagt, vi uppskattar verkligen att du kontaktar oss när du märker att något inte fungerar som det ska.
Vi ber om ursäkt att detta har tagit tid! På tisdag har vi ett möte inbokat med utvecklare från olika team för att fokusera helt på VoiceOver och förhoppningsvis även få ordning på buggarna som uppkommit på senare tid. Målet med mötet är också att öka förståelsen för tjänstens betydelse och därigenom minska antalet fel som kan uppstå när VoiceOver inte beaktas i vårt utvecklingsarbete. Vi hoppas att detta möte kommer att öka utvecklarnas kunskap och resultera i en övergripande förbättring av tjänsten över tid.
Vi har alltså inte glömt bort att felen existerar, men vi har i detta fall valt att försöka arbeta förebyggande och se till så att liknande fel inte ska inträffa framöver till följd av att vissa utvecklingsteam har mindre förståelse för VoiceOver än andra.
Vi är "på bollen" med andra ord, men ännu inte i mål!
Tack för ert tålamod!
Utvecklarna har nu släppt en release i vilken kollegorna åtgärdat de fel som ni rapporterat in gällande avsaknad av läsbara etiketter i appen. Denna release bör redan ha installerats i era telefoner och kommer förhoppningsvis innebära en klar förbättring vid användning av VoiceOver jämfört med tidigare. Återkom gärna och berätta om ni nu tycker att tjänsten fungerar bättre!
Trevlig helg!