Tidpunkt för kommande program?

Hej,

Är ny på er site och sökte information om en ny miniserie (Rymdliv) som ni påbörjat.

Jag hittade sidan "Om" för denna serie, men där hade jag önskat att ni hade skrivit in en tablå om när övriga avsnitt kommer att sändas.

Jag har letat och letat efter denna information men inte hittat. Den kanske finns, bara det att jag inte tittar på rätt ställe.

Även om denna information finns någon annan stans så önskar jag att ni hade en länk till denna tablå med kommande sändningar alternativt att kommande sändningar redovisades på sidan "Om".

Detta gäller nu inte bara serien Rymdliv utan alla serier.

Såg att man kan tittat på programmen igen efter det att de har sänts, men jag är kanske lite gammalmodig av mig som vill kunna se kommande sändningstillfällen istället för att gå in och titta om ni lagt ut några nya avsnitt?!? :-)

Hur som helst, ett förslag från mig...

Med vänlig hälsning
Johan Ljunggren

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Trevligt att du är intresserad av vår nya miniserie!

    Våra redaktioner brukar publicera programmens sändningstid (ibland publiceringstid för nästa poddfil, om den kommer ut innan sändning), på programmets sida. Den informationen visas i sidfoten och finns med även på "undersidor", som sidan Om Rymdliv, se bild:

    Nästa avsnitt kommer alltså att finnas tillgängligt på hemsidan nu på onsdag den 1 november klockan 10.35. Om du föredrar att lyssna i vanliga FM-radion, kan du lyssna i P1 då, eller vid någon av repristiderna natt mot fredag klockan 02.35 eller lördag klockan 15.35, se P1:s tablå för nästa onsdag.

    Sändningstiden finns även angiven i detta pressmeddelande, som jag fann genom att söka efter Rymdliv på vår sajt:
    Rymdliv – om jakten på liv i universum

    Trevlig lyssning!

    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Tack för svaret!

    Jag såg faktiskt den tid du ringade in på "Om" sidan. Dock när jag läste detta, så tolkade jag den tidpunkten som du ringade in som tidpunkten för den senaste sändningen, alltså inte som en kommande sändning.

    Det skulle kanske inte skada med ett datum där också. Dessutom önskar jag fortfarande att alla kommande sändningar listas där med datum och klockslag. Eller åtminstonne en sådär ca 7 avsnitt framåt utifall att serien i fråga är en långkörare. Kanske med en länk till en fullständig lista eller att listan utökas om man klickar på en länk typ "Fler sändningar" som placeras under senaste tablåtiden.

    Hoppas ni uppskattar feedbacken...

    Med vänlig hälsning,
    Johan

    Johan Ljunggren
  • Vi uppskattar absolut din feedback!

    Vi håller med dig om att det absolut vore bra ifall sändningstiden för de närmast kommande avsnitten gick att se bättre på vår hemsida, och detta går alltså inte att se för Rymdliv.

    För många av våra program syns däremot framtida avsnitt automatiskt i en flik Kommande vid Alla avsnitt, se exempelvis Kommande avsnitt av Lokko i P2 (bilden).

    Om kommande avsnitt visas eller inte beror på hur avsnitten levereras till oss, där vi har ett par olika system. På sikt hoppas jag att vi kan förbättra detta så att de avsnitt som är inplanerade alltid redovisas på ett liknande vis.

    Med just Rymdliv är sändningstiden alltså onsdagar 10.35. Serien består av totalt fyra avsnitt.

    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.