Talhastigheten

Jag lyssnar oftast på program i SR play, men upplever att talhastigheten har ökat sedan en tid tillbaka, allting låter nästan som sportreferat. Har ni ökat hastigheten eller kan jag ändra det själv?

Kommentarer

  • Hej Inga-Lill!

    Jag misstänker att du av misstag råkat komma åt funktionen för ljudhastigheten. Om du tittar på bilden nedan och jämför den med din spelare, är hastigheten i din spelare inställd på x1.0? Om inte, tryck på ikonen och ändra till denna hastighet.

    Du är varmt välkommen att återkomma om dina inställningar är korrekta men problemet fortfarande kvarstår.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Tack, det stämmer, jag har råkat komma åt den inställningen. Jag skäms lite för att jag inte kom på det själv!
    Vänliga hälsningar
  • Hej igen!

    Lätt hänt! Skönt att det löste sig.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)