Sveriges Radio Play för dator?

Hej !
Hittar ingen app för "Sveriges Radio Play" för Windows 10 , dator.
Mitt problem är att jag vill sänka hastigheten i talade program på min dator
Gunnar Juhlin

Kommentarer

  • Hej Gunnar!
    Vi brukar rekommendera att man använder hemsidan för att lyssna i datorn, men där finns det ännu inte möjlighet att ändra hastigheten. Vi ska förhoppningsvis införa detta, men jag det dröjer så jag tänker tipsa om några alternativa sätt att lyssna.

    Vissa lösningar fungerar endast för en del av vårt utbud, och om jag tipsar om en app som fungerar – men inte fungerar för det du vill lyssna på – är det ju bara frustrerande. Ge därför exempel på vilka program eller kanaler det är du vill kunna ta del av i lägre tempo, så att de tips jag ger dig anpassas efter dina behov!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag ser nu att du skrev att det rör talade program. Den informationen räcker bra för det jag ville ha reda på, så du behöver inte berätta exakt vilka program det gäller.

    Jag kikar runt lite över vilka alternativ som finns och återkommer!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har en enkel app för Windows som heter Sveriges Radio (utan "Play" i namnet), men den appen har inte stöd för lägre uppspelningshastighet. Det finns även en Windows-app som heter RadioStorm med allt vårt innehåll som en fristående utvecklare har tagit fram:
    RadioStorm - Microsoft-appar
    Jag vet tyvärr inte om den appen har möjlighet att ändra tempot, så jag har kontaktat utvecklaren och frågat detta.

    Eftersom de flesta av våra talade program finns tillgängliga i podd-tjänster, så tror jag att det enklaste sättet att lösa ditt behov är att använda en Windows-app eller webbtjänst som inte är specifikt framtagen för just vårt innehåll, utan fungerar för poddar generellt.

    Här fann jag en lista över tio sådana, men jag har ännu inte tagit reda på vilka av dessa som erbjuder flexibel uppspelningshastighet:
    How to Listen to Podcasts - The Best Podcast Listening Software for Windows, Apple, Linux and More [updated] (buzzmaven.com)

    Listan ser ut så här:
    1. Spotify
    2. iTunes
    3. Pocket Casts
    4. Stitcher
    5. Overcast
    6. Google Podcasts
    7. Podcast Addict
    8. TuneIn Radio
    Den listan behöver dock uppdateras något, eftersom jag vet att exempelvis Google Podcasts är på väg att släckas ned, så jag återkommer när jag har tagit reda på mer om de olika tjänsterna, i synnerhet när det rör möjligheten att ändra hastighet.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Jag har nu fått svar från Per-Erik Kristensson som har skapat appen RadioStorm. Han skrev att RadioStorm har stöd för att både sänka och öka hastigheten när man lyssnar i efterhand, så istället för att kartlägga "vanliga" podd-appar, rekommenderar jag att du testar hur denna app fungerar för dina behov:
    RadioStorm - Microsoft-appar

    Windows-appen RadioStorm är alltså utvecklad oberoende av Sveriges Radio, men allt innehåll du kan lyssna på i appen kommer från oss, så jag hoppas att du blir nöjd med den appen! (Om inte, får vi leta vidare.)

    Har du några frågor, så skriv hit till forumet eller kontakta Per-Erik Kristensson på pekspro@gmail.com

    Lycka till!
    Annika Webbmaster