Mobilräkning från Lyssnarservice, SR

Hej
Har mobilsurfabonnemang hos Telia med fast surfmägnd som aldrig utnyttjas helt. Ändå får jag en debitering för lyssnarservice avseende Sveriges Radio. Jag använder er playapp ganska ofta så det blir ju pengar. Är det SR eller Telia som tar ut avgiften?
Hans Wiberg

Kommentarer

  • Hej Hans!
    Det kostar inget att använda SR Play. För dig som har en begränsad surfmängd, kan mobilräkningen påverkas om du får en hög dataförbrukning för att du har lyssnat mycket över mobilnätet, men på räkningen syns det inte vilken app som har förbrukat mobildata. Dessutom ser du ju att din dataförbrukning inte har överskridit gränsen.

    Det var bra att du hörde av dig, för det här är ett annat fel och flera personer har fått dessa mystiska fakturor. Se här:
    Står det Sveriges Radios lyssnarservice på din faktura? (telekomradgivarna.se)
    Tyvärr har det blivit ett fel när samtal till Bingolotto på uppesittarkvällen debiterats på din faktura. Istället för Bingolotto står det "Sveriges Radios lyssnarservice", dessa samtal har fått fel information när de registrerats i systemet för att kunna betalas via din mobilräkning.

    Så - du har inte ringt Sveriges Radio utan Bingolotto och beloppen är rätt, de har bara fel namn.
    Om du har ringt till Bingolotto, så är det alltså den kostnaden du ser. Hör av dig annars, så tar vi reda på om det finns andra fel i faktureringen!

    Vi tycker självfallet att det är väldigt tråkigt och vet ännu inte varför vårt namn förekommer på dessa fakturor. De kolleger som undersöker detta har fastställt att samtalen som registrerats Lyssnarservice 09922500 inte har gått till Sveriges Radio och vi har har inte tagit emot några pengar.
    Annika Webbmaster
  • Ok, nu förstår jag hela sammanhanget och är införstådd med beloppet. Dock, precis som du, oförstående till hur rubriceringen kommit till!
    Tack för snabb respons!
    /Hans
    Hans Wiberg