Svårt att hitta till lokala nyheter

Hej! Jag har insett att jag flera gånger kommer in på er startsida och tänker att jag vill läsa lite vilka senaste nyheterna i Kronoberg är. Det känns jättesvårt att hitta dessa då det bara finns "ljudnyheter" direkt på starten. Klickar jag på radion längst ner får jag bara lyssna direkt. Klickar jag på en artikel får jag bara den artikeln... Nu idag kom jag på att jag ska klicka på "Mer" och där igenom välja min lokala kanal för att få fram senaste nyhetsflödet, men det känns väldigt ologiskt. Det borde finnas en länk vid den lokala nyheten på startsidan som tar en direkt till sin lokala kanal, alternativt som val under menyn "Nyheter". Men just nu, långsökt. Så där kan ni bli bättre tror jag. 😀

Kommentarer

  • Hej Bengtsson!

    Det finns lite olika sätt att komma till nyhetssidan för P4 Kronoberg. Den jag tycker är enklast, delvis för att samma metod fungerar oavsett om det är en kanal, ett program eller en speciell nyhet du vill hitta, är att använda sökrutan:

    Om du börjar skriva in "Kronoberg" i denna, får du redan efter de två första bokstäverna upp P4 Kronoberg som ett förslag.

    Med den länken når du kanalens startsida sverigesradio.se/kronoberg, alltså den med "nyhetsflödet".

    Ett annat sätt är att klicka på länken Mer i menyn i toppen av hemsidan och där välja P4 Kronoberg. (Vilken P4-kanal du når den vägen beror på vilken kanal du har bockat för som "din P4-kanal", så andra lyssnare når exempelvis P4 Kalmar eller P4 Jämtland på samma vis.)

    Jag kontaktar de kolleger som arbetar med hur vår startsida ser ut och berättar att det behövs en väl synlig länk till den valda P4-kanalen.

    Tack för att du tog dig tid att beskriva det problemet så tydligt och hoppas att du har nytta av mina tips!

    Annika Webbmaster
  • Den andra av mina metoder hade du ju redan hittat själv, ser jag nu. Bra att du gjorde det och tack igen för att du vill hjälpa oss att göra detta enklare!
    Annika Webbmaster