Streaming av P4, Harman Kardon

Hej, Har länge streamat P4 uppland via en smarthögtalare. Från och med ett antal dagar tillbaka, så streamas det istället från spotify. Vilket innebär att det endast spelas den musik som varit med i programmen.
Har tidigare blivit uppspelat genom TuneIn. Har suttit i dagarna 2 med först Harman Kardon, och sist Google Home. Vi har inte hittat nåt fel än så länge på inställningar, men jag försökte att streama andra kanaler, och det visade sig fungera utmärkt.
En av dessa kanaler var P3. P4 Uppland och endast P4 gav samma resultat som tidigare ( streamar från spotify). Min fråga blir då, har ni något känt problem, eller har ni ändrat något?
mvh Lars Arvidsson

Kommentarer

  • Hej Lars!

    Det är något allmänt problem i kontakten mellan Google och Tunein.

    Se om Harman Kardon fungerar ihop med vår egen Google-tjänst. Det är lite olika hur det fungerar med "icke Google-enheter", så om du får svaret "Sveriges Radio stöds tyvärr inte av den här enheten", är detta inte ett tips för dig - men det vet vi först när du har testat!

    Säg:
    Hej Google, prata med Sveriges Radio
    Då startar du vår tjänst i Google Home och får tillgång till alla våra kanaler och program. Därefter kan du säga:
    Spela P4 Uppland
    Nästa gång räcker det med att säga:
    Be Sveriges Radio spela P4
    Vår tjänst minns vilken P4-kanal du spelade förra gången och väljer den igen, om du har aktiverat "personliga resultat" i Google assistenten.
    Annika Webbmaster
  • Hej Lars!

    Fungerade det att "prata med Sveriges Radio"?
    Annika Webbmaster
  • Det fungerade. Lite bökigt med ett separat kommando just för Sveriges radio bara.
  • Tack, det är bra att veta!

    Nu verkar felet mellan Tunein och Google släppa hos flera lyssnare, så snart kan du förhoppningsvis lyssna på detta vis om du föredrar det.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen Lars!

    Hoppas att allt har flutit på bra med att lyssna på P4 Uppland via röststyrning i din smarta högtalare, oavsett om du har gjort detta via "prata med Sveriges Radio" eller via Tunein.

    Jag undersöker varför tjänsten "prata med Sveriges Radio" har problem i flera "icke Google-enheter med inbyggd Google assistent" (t ex Sonos, Bose och Lenovo), medan den fungerar i andra (som i din Harman Kardon).

    Eftersom det finns ett par olika modeller av smarta högtalare från Harman Kardon, vill vi gärna veta vilken modell det är du har! Tack på förhand om du har möjlighet att svara på detta i vårt supportforum, https://kundo.se/org/teknisk-support/d/streaming-av-p4/
    Annika Webbmaster