SR Play på min nya LG TV

Jag vill kunna lyssna på Radio via min nya monsterTV från LG. Hur laddar jag ned APPEN?

Kommentarer

  • Hej Olof!

    Det kanske ser olika ut i olika modeller, men senast jag hjälpte en lyssnare med detta så letade jag fram denna beskrivning:

    1. Tryck på hem/smart-knappen på fjärrkontrollen för att ta fram startprogrammet.
    2. Klicka på Fler appar.
    3. Öppna LG Content Store-appen.
    4. Välj Premium.
    5. Leta upp appen Sveriges Radio i LG Content Store och välj sedan Installera.
    Så här ser symbolen för vår app ut, så att du inte råkar ladda hem någon annan radio-app:

    Så här ser det ut i Content Store där du laddar hem appen:

    Hoppas att min beskrivning går att följa!
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Den app vi har tagit fram för din TV heter alltså inte Sveriges Radio Play, utan endast Sveriges Radio. Den är inte identisk med mobil-appen Sveriges Radio Play, utan speciellt framtagen för att fungera bra på en smart-tv.
    Annika Webbmaster
  • Tack det fungerar nu