SR kanal-widget Iphone

Då och då slutar widgeten att fungera. Varför blir det så?

Ramz raj

Kommentarer

  • Ps. Appen är uppdaterad.
    Ramz raj
  • Hej Ramz!
    Jag tar reda på hur det kommer sig att funktionen har försvunnit och hoppas verkligen att vi kan återställa den.

    Tack för att du hörde av dig!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Som du själv skrev så är widgeten opålitlig. Hos mig syns den inte alls idag. Jag ser alltså inte ens den där platshållaren med texten "kan inte läsa in" som visas på din bild - men jag vet att jag såg den igår!

    Hos en kollega syns den däremot även idag. Han förklarar:
    Widgeten som kan spela P1, P2 etc är ett gammalt bygge som tyvärr endast fungerar sporadiskt. Vi har tänkt bygga om den i en ny variant (som nyhetswidgeten) men det har inte varit prio tyvärr.
    Problemet är alltså känt, men vi har hittills inte lagt resurser på att lösa det.
    Annika Webbmaster
  • Tack för återkopplingen Annika!
    Då vet jag hur det ligger till. Det är en utmärkt genväg, när den väl fungerar så att säga.
    Ramz raj
  • Hej igen!

    Hos mig är widgeten på plats igen (se bild), men eftersom den kommer och går, så tog jag reda på reda på hur jag själv kan bygga en mer pålitlig widget för att få en genväg till att starta en kanal, Det är den gröna widgeten med texten Lyssna direkt på bilden:

    Min beskrivning verkar krångligare än vad det är i verkligheten, så testa gärna! Obs att Iphones app Genvägar påverkas av hur vi använder olika appar vilket gör att det kan fungera lite olika hos dig och hos mig. Om min metod inte går att följa, så berätta var min karta skiljer sig från din verklighet, så får vi lista ut hur du ska göra istället!

    Steg 1: Skapa en genväg till "kanal i SR Play"

    1. Öppna appen Genvägar (Shortcuts)

    2. Tryck på + i övre högra hörnet och välj + Lägg till åtgärd
    3. Välj SR Play. Om appen inte syns på den vy du är i, så växla från kategorier till appar i toppen av sidan och välj sen SR Play. (Hos mig syns Play-appen i båda vyerna.)
    4. När du tryckt på SR Play får du valet "Lyssna direkt" eller "Spela poddavsnitt". Välj "Lyssna direkt"
    5. Tryck på den diskreta blå pilen > och välj önskad kanal. Klar!
    Steg 2: Gör en widget av denna genväg!
    1. Håll på hemskärmens bakgrund tills apparna börjar darra
    2. Tryck på + högst upp på skärmen för att öppna widget-galleriet
    3. Välj Genvägar
    4. Svep i sidled för att välja widgetstorlek
    5. Tryck på Lägg till widget och sen på Klar
    När apparna darrar kan du flytta widgeten till önskad placering på hemskärmen.

    Hoppas att detta går att följa och förenklar ditt lyssnande!
    Annika Webbmaster
  • Tack så hemskt mycket! Vilken ordentlig instruktion

    Jag följde instruktionen och nu kan ja lyssna på P1 med ett klick!
    Ramz raj
  • Bra att det fungerar!
    Annika Webbmaster