SR Play iOS funkar ej från låsskärm

Sedan en tid tillbaka reagerar inte appen på spelknapparna på låsskärmen. Har testat andra mediaappar och då fungerar det. Play/pause händer inget, ej heller hoppa fram eller bak 15 sek.

Kommentarer

  • Hej Erik och tack för att du rapporterade in detta!

    Kan du se om det blir någon skillnad mellan när du lyssnar på en kanal, ett avsnitt i efterhand eller en spellista (starta t ex Toppnyheter från appens startsida, som då är en spellista med nyhetsklipp).

    Jag kan inte återskapa felet. Både play/paus och knapparna för att hoppa 15 sekunder (eller spela nästa/förra nyheten i Toppnyheter) fungerar hos mig.

    Så här ser spelaren på låsskärmen ut hos mig när jag spelar kanalen P3 (Ios 14.8.1, så jag har inte den senaste versionen av Ios). Är det någon skillnad i utseendet jämfört med hur det ser ut hos dig?

    Annika Webbmaster
  • Jag har iOS 15.1.1. Men låsskärmen ser ut som din​
    Det funkar att pausa direktsändning av P4 och även hoppa i spellistan Toppnyheter
    Verkar vara något som spökar när jag lyssnar på program i efterhand.

    Jag ska hålla det under uppsikt och se vad som händer!
  • Bra, vi ser om vi kan återskapa det i nyare Ios.

    Om du lyssnar med hörlurar brukar det gå att styra ljudet med dessa, vilket kanske kan vara bra att testa så att du slipper ta upp telefonen och leta fram appen för att pausera.
    Annika Webbmaster
  • Hej Erik!

    Hur har det gått för dig?
    Annika Webbmaster