LÖST: Certifikatsproblem för iOS 9.3.5

Min SR play-app låste sig, så jag avinstallerade och ville ha den nya, men det går inte med ios9. Snälla, ge mig en länk till en äldre app-version! (Tipset om "köpt" i tråden fungerade tyvärr inte, SR finns inte i listan.)
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Christina!

    Den gamla version av appen som fungerade på Ios 9 har fått problem med ett certifikat, och det gör att appen inte längre fungerar. Eftersom vi inte vet om - och i så fall när - detta går att lösa, vill vi tipsa om att du kan lyssna på allt innehåll som finns i appen här, på vår hemsida:
    sverigesradio.se

    Om vi lyckas få ordning på appen så att den åter fungerar på Ios 9, så försöker vi hjälpa dig att nå den - men för närvarande finns det alltså inte någon fungerande app för din surfplatta eller mobil. Om du har möjlighet att uppdatera till en högre version av Ios, så skulle det lösa problemet, men tyvärr finns det en del Ipad-modeller där det inte går att uppdatera till högre än 9.3.6.

    Hemsidan fungerar mycket bra även på äldre enheter, men om du skulle få problem även med den eller om det finns innehåll du inte hittar, så hör av dig så hjälper vi dig!

    Vi beklagar att detta problem har uppstått.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Det ska gå att uppdatera äldre Ios-enheter med ett nytt certifikat så att de problem som uppstod den 30 september löser sig. Gå med Safari till sidan https://letsencrypt.org/certs/isrgrootx1.pem och följ anvisningarna i de rutor som öppnas för att installera det certifikat du behöver.

    Beskrivningen kommer från en diskussion hos Apple:
    Ipad 2 IOS 9.3.5 - How to add a new root certificate to the trust store? Wikipedia inaccessible

    Hoppas att detta löser problemet och inte är för svårt att följa!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Hej igen,
    Tusen tack, det var lätt att följa instruktionerna och nu funkar appen igen.
    Då får min gamla IPad fungera som sängradio ett tag till.
    Med vänlig hälsning
    Annbritt
  • Så skönt att det hjälpte! Tack för att du berättade det.
    Annika Webbmaster