Var finns 'Alla program' per kanal?

Jag har länge lyssnat på SR Play. Sedan en tid tillbaka tycks appen blivit föremål för förändring.
Tidigare har samtliga program (i resp. P1, P2, P3 etc) funnits listade i alfabetisk ordning. Man har lätt kunnat välja program för lyssning i efterhand. Nu måste man aktivt välja och i förväg veta vilket program man söker och vad det heter. Alternativt välja något inom kategori "nyheter", "kultur", "samhälle" etc. En klar försämring. Vad är avsikten? Och varför har detta inte annonserats i förväg?

Mvh
Monica Lindberg,
Göteborg.
Monica Lindberg
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Monica!
    Här hittar du information om förändringarna:
    Frågor och svar om appens nya navigation

    I nederkanten av appen finns det en länk "sök". En bit ned på söksidan hittar du numera den fina funktionen med listor över alla program filtrerade per kanal.

    Hör av dig om det finns annat som blivit svårt att hitta!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Vet att det går att hitta visst program med "sök"symbol. Men min fråga var: har ni alltså tagit
    bort möjligheten att i alfabetisk ordning söka rätt på program--i den händelse man inte direkt vet vad programmet heter eller vad man har lust att lyssna till just då?
    Monica Lindberg
  • Ah, nu förstår jag problemet!

    Så här ser det numera ut i "Sök"

    När själva sökfältet används (medan du skriver och när du är inne på listan med sökresultat), så ser du bara det som har med fritext-sökningen att göra! Tryck på Avbryt till höger om sökfältet, så når du samma vy som på min bild.

    Hittar du rätt nu?

    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Tack för att du så snabbt fick oss att förstå problemet! Jag skrev nyss så här till de kollerger som arbetar med dessa förändringar:
    När man har en sökning på gång, ser man antingen bara sökrutan och tangentbordet, eller endast sökträffarna. För att nå alla program per kanal med mera behöver man trycka på Avbryt till höger om inmatningsfältet! Hur kan vi förbättra UX:et här?
    UX:et är "user experience" och egentligen endast en term jag använder internt, men i korthet är det frågan om "form och funktion".

    Detta vill vi göra enklare!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.