SR PLAY app, saknad streaming ikon.

Förvunnen ikon för streaming via Chromecast Audio.
Fick först problem med Samsung S21 med Android 12, ingen ikon.
Samsung S7 med Android 8 fungerade i går 22-09-04.
Samsung S7 fick en säkerhetsuppgradering i går.
I dag 22-09-05 saknar även S7:an streaming-ikon!
Båda telefonerna fungerar perfekt med Spotify-appen med överkoppling till Chromecast Audio, vilket indikerar att Chromecast Audio utrustningen och mitt wifi är ok.

Kommentarer

  • Hej Hans!
    Ser du fortfarande ikoner för insomningstimer och annan hastighet?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,
    Nej, över rubriken sverigeSRadio har jag endast en rad allra längst upp på skärmen som börjar med klockslaget 13:24 (exempelvis) samt lite andra symboler med wifi och mobilnätsignalstyrka och batteristatus längst till höger. Dvs raden under där castingsymbolen brukar finnas är helt blank.
    Mvh, Hans
  • Hej igen Annika,
    Jag vill bara lägga till info att båda telefonerna har SR-appen ver. 22.8.5
    Mvh, Hans
  • Nu kom jag på vad det är som spökar!

    Funktionen finns kvar och du når den så här:
    1. Starta ett ljud i appen
    2. Tryck sedan på den lilla spelaren nedtill, var som helst utom på play/paus.
    3. Då öppnar sig en större spelare och där ser du ikonen!
    Tidigare öppnade sig den stora spelaren automatiskt, vilket bland annat gjorde att många lyssnare ställde om uppspelningshastighet av misstag och därefter inte visste hur de skulle återställa ljudet.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen Annika,
    Tack för snabba svar! Ja det fungerar om man trycker nedtill. Men jag saknar vägledning att göra så, det finns inget som jag tolkar som start av casting där, i varje fall är det så på Android 8. På Android 12 telefonen så verkar en liten casting-ikon dyka upp där nere och "fastna" efter första försöket, men jag får inte fram den alls på min Android 8 telefon. Men det fungerar trots det även på Android 8 att få upp den "stora spelaren" med casting-ikon!
    Lite synd tycker jag att det blir svårare att intuitivt förstå hur appen skall hanteras.
    (Var ställer man in bithastigheten på den digitala bitströmmen i SR-appen? I Google-Home-appen kan man välja "Full Dynamic Range", samt justera Equalizer för de Cromecast Audio enheter man använder.)
    Mvh, Hans

  • Lite synd tycker jag att det blir svårare att intuitivt förstå hur appen skall hanteras.
    Jag framför detta till app-teamet.
    Var ställer man in bithastigheten på den digitala bitströmmen i SR-appen?
    Gå in under Min sida, och sedan kugghjulet för inställningar. Skrolla ned till datamängd. Där kan du välja mellan "Lite, Lagom och Mycket". Bakom dessa termer gömmer sig faktiska siffror, och dessa förklaras här:
    Med vilken kvalitet strömmas Sveriges Radio?

    (Vi har troligen ett fel i appen som ger hög dataförbrukning vid direktlyssning, även om du har ställt in "lite". Detta felsöker vi.)
    Annika Webbmaster