SR Play stängs när skärm släcks (Widget-inställning)

Ljudet i SR Play appen stängs av så fort jag öppnar en annan app eller om skärmen slocknar.
Har en mobil en Samsung S10 Android.
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Wiktor!

    Det låter som om appen inte har rätt att spela i bakgrunden. Se om du kan lösa det så här:
    Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad

    Om det inte gick att följa eller inte hjälper, så hör av dig igen!
    Annika Webbmaster
  • Öppnar jag SR Play app från appskärmen och senare öppnar ytterligare en app eller om skärmen slocknar då stängs ljudet av.

    Öppnar jag samma app från mediapanelen (se bifogad bild) då fortsätter appen spela ljudet även om jag öppnar en annan app eller om skärmen släcknar.

    SR Play appen är inte optimerat och har till och med lagd den bland appar som aldrig vilar.

  • Vilken föredömligt bra felrapport!

    Jag skulle tro att felet på något vis är kopplat till aviseringsinställningarna:

    Systeminställningarna -> Appar & aviseringar -> Aviseringar

    Leta upp vår app och se till att Visa aviseringar (huvudreglaget) är valt, liksom "spelarnotiser".

    Om det redan är det, så slå av och på inställningen. Ifall det finns någon miss där det grafiska inte stämmer med verkligheten, så sparas det då om med rätt inställning. (Notisinställninarna ser annorlunda ut numera - exempelvis ska vi inte längre ha tre separata notiser för väckarklockans funktioner.)

    Återkom och berätta hur det går!

    Annika Webbmaster
  • Aviseringar är på.
    Jag behöver inte stänga av skärmen eller öppna en annan app. Det räcker att jag minimerar SR Play appen för att ljudet försvinner.
    Det händer bara med SR Play appen, andra ljud appar fortsätter spela även efter skärmen slocknar.

  • Tack. Utvecklarna har inte kunnat återskapa detta och undrar vilken version av appen du har.

    Jag har hittat ett par inställningar som skulle kunna spela in vid ditt problem. Här gäller problemet liknande avbrott i Spotify:
    Gå in på telefonens inställningar-> appar -> Spotify -> Batteri, se sedan till att tillåt bakgrundsaktivitet är aktiverat.
    Gå sedan tillbaka ett steg i menyn -> Mobildata se sedan till att användning av bakgrundsdata är aktiverat.
    Mannen som fick tipset svarade:
    Tack, det var aktiverat, men det fanns ett ytterligare alternativ som var typ tillåt bakgrundsdata trots att datasparare är aktiverad. Den verkar göra susen!
    Annika Webbmaster
  • SR Play version är 21.6.6
    Dataspar funktion är inte aktiverat och bakgrundsfakta tillåten.
    Dessutom ligger appen under betteri inställningar bland appar som aldrig vilar och därför borde ljudet rimligen aldrig stängas av.
  • Hej
    Jag har löst problem med ljudet på SR Play app.
    Har stängd musik inställning som man hittar under "låsskärm/widgettar/musik".

    Hälsningar
    Wiktor Koc

    Bästa svaret
  • Skönt!

    Tack för att du berättade det, så att jag snabbare kan tipsa om att se över vilka inställningar som finns för låsskärmens widget.

    Jag hoppas att denna förändrade inställning inte påverkar andra ljud-appar negativt.
    Annika Webbmaster