Mellanprat i P1

Hej, jag önskar lyssna på P1 klockan 12.00-12.30 torsdag 15 oktober men hur gör jag för att få lyssna på "allt som gick ut" mellan dessa klockslag? Även mellanprat, påannonseringar, etc.

Tack på förhand
Tomas Noterius

Kommentarer

  • Hej Tomas!

    För "vanliga lyssnare" går det tyvärr inte, utom under de närmaste tre timmarna efter sändning eftersom du kan backa i P1:s ljudström och lyssna.

    Jag som jobbar på Sveriges Radio kan lyssna via andra system så om det är något jag kan hjälpa dig med, exempelvis att ta reda på vad vi sa i en trailer, så låt mig få veta!

    Forskare och en del andra kategorier kan ta del av hela sändningen i SMDB, ett arkiv som inte vi på Sveriges Radio har hand om, men det är tyvärr inte heller öppet för allmänheten, men det är några dagars eftersläpning, verkar det som.

    Här hittar jag P1:s innehåll från den 12 oktober.

    Om du är forskare, författare eller på annat vis behöver ta del av media "å yrkets vägnar", så kan du läsa mer om det här:
    Om SMDB
    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för snabbt svar.

    Det var en påannonsering beträffande rektor Hamid och där den påannonserade mannen/programledaren säger ungefär "att det skall handla om rektor Hamid och hans olyckliga formuleringar"?

  • De pratar om vad Studio Ett och Nordegren & Epstein i P1 skulle handla om senare under torsdagen.

    Magnus Thorén från Studio Ett sa bland annat
    Rektor Hamid som han kallas, Hamid Zafar [och?] en granskning i DN. Han är ju skolutvecklare i Mullsjö och tidigare rektor. Årets svensk har han blivit utsedd till. Han har skrivit en del problematiska tweets och inlägg på nätet. Vi ska se om vi kan göra något om det där.

    Sen tillade Magnus Thorén att Hamid Zafar själv hade varit med i morgonens i P1-morgon, ett inslag du kan lyssna på här:
    Rektor Hamid skrev nedsättande kommentarer om judar

    Det inslag Studio Ett sedan sände:
    Antisemitism i fokus efter avslöjande om Hamid Zafar

    Även Hélène Benno, som vikarierade för Thomas Nordegren, berättade att Nordegren & Epstein i P1 skulle följa upp nyheten om Hamid Zafar, med vinkeln om trovärdighet och lögner.

    Jag hoppas att det var svar på din fråga.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen.
    Mycket snyggt och proffsigt svar från dig. Och snabb återkoppling.
    Tack.