SR för äldre

Hej!
Jag tycker att det finns så mycket kul på SR. Något som jag ständigt berättar för min farmor som nu är en bit över 80 år gammal. Varje gång jag berättar något som har gått på radio, blir hon förtvivlad för att hon har missat det.

Min farmor har knappt varit ute på internet och kan därför i princip ingenting om det. Hon tycker nu i äldre ålder att det är svårt att hitta radiokanalerna på sin radio.

För mig är det ett lätt problem. Jag skulle bara söka på önskat program i sr appen och koppla upp det med bluetooth till mina högtalare.

Vi har gett henne en ipad. Men något som jag nu önskar skulle finnas är en enklare app för äldre. Typ som att det finns "nyheter på lätt svanska", borde det finnas "SR för lätt användning".

En app som inte är lika inriktad till en cool design utan bara väldigt simpel.

Vänliga häslningar,
Andrea

Kommentarer

  • Hej
    Det är en bra idé som jag ska framföra till våra produktägare.
    Vi har idag http://mini.sr.se/  som har en design som fungerar bra även om man ökar fontstorleken i telefonen, men den är framför allt för direktlyssning och nyheter idag, inte efterhandslyssning av program, och det är ju något man skulle kunna förbättra.

    mvh