SR i Apple Watch: Kan jag lyssna utan mobil i närheten?

Funderar på att köpa en Apple watch och undrar om jag kan lyssna på SR självständigt utan att ha min iPhone i närheten?

Kommentarer

  • Hej David!

    Det går bra att lyssna utan att mobilen är med. För kanaler finns det inte så mycket att tänka på, men om du vill kunna lyssna på de program du följer, behöver klockan och mobilen först synkas, det vill säga att du behöver ha klockan nära din iPhone med appen Sveriges Radio Play öppen på båda enheterna. Då synkas automatiskt alla nya avsnitt av poddar och program som du följer, så att du kan nå dessa avsnitt via klockan.

    Däremot kan du inte använda vår app i klockan för att ladda hem avsnitt och kunna lyssna utan uppkoppling. Om du har behov av detta, kan du istället använda Apples egen podd-tjänst och ladda hem våra poddar i den och sedan lyssna utan uppkoppling. Se här:
    Apple Watch: Lyssna på Apple Podcasts

    Annika Webbmaster