Ljudet bryts efter ca 20 minuter (Huawei-inställningar)

När jag har lyssnat på P1 ca 20-30 minuter stoppar den av. Jag måste då välja (oftast då den funkar) P4 där ljudet funkar och sen gå tillbaka till P1. Om det var radioskugga skulle det inte gå att få P4 att funka.
Vad är det för fel på P1?
Jag använder SR Appen.

Kommentarer

  • Hej Madeleine!

    Vad har du för mobil?
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Jag har också noterat detta problem de senaste dagarna, att appen stoppar av efter ca 30min. När jag stänger appen och sedan öppnar igen så kan jag lyssna 30min, sedan appen stoppar av sig igen. Detta gäller både P1 och P2.
    Har försökt ladda ner appen på nytt men problemet kvarstår.
    Undrar vad det är för fel.
    Jag har Android.

  • Hej!

    Vad har ni förmodeller av telefon eller surfplatta?
    Annika Webbmaster
  • Jag har Huawei P20 Pro.

  • Huawei Honor 8
  • Tack!
    Just Huawei-modeller har en del speciella saker för sig, där appar inte kan fungera korrekt i bakgrunden om de inte "skyddas" genom en del inställningar.

    Exakt vilken inställning som hjälper mot det fel ni beskriver, är jag tyvärr osäker på, men de flesta problem med vår app brukar lösa sig med någon av dessa tre inställningar:

    Ignorera batterioptimeringar
    Gå till det dolda alternativet Inställningar > Appar och meddelanden > Appar > Inställningar > Särskild åtkomst > Ignorera batterioptimeringar

    Skärmlås
    Inställningar > Batteri > Stäng appar efter skärmlåsning

    Välj att vår app inte ska stänga ned efter skärmlås.

    Hantera appen manuellt
    Inställningar > Batteri > Programstart , välj att hantera vår app manuellt

    Hör av er om det inte gick att följa beskrivningarna. Det ser lite olika ut i olika modeller och jag kan försöka göra tydligare beskrivningar om det behövs.

    Om ni gjort dessa inställningar, men fortfarande får problem, så återkom!
    Annika Webbmaster
  • Nu funkar appen som det brukar! Tack! /yun