SR-app för dator?

I min Iphone har jag en app för SR Play. Jag har sökt den för att få den även i min MacBook Air, men finner ingen. Hur göra?
urban Lilja

Kommentarer

  • Hej Urban!
    Alla våra kanaler och program finns att lyssna på från vår hemsida sverigesradio.se.

    Den är så pass lik appen att jag hoppas att du känner igen dig - men det finns en del skillnader. Om det är något du inte hittar till, så fråga, så berättar jag om det saknas eller om det finns och i så fall var det gömmer sig!
    Annika Webbmaster
  • Jag använder hemsidan, men tycker att söksystemet för Nyheter fungerar mindre bra. Ett så viktigt och populärt program som Lunchekot är många dagar svårt att finna. I går kom ett flera dagar gammalt Eko upp. Lägg dagens Luncheko tydligt på första sidan så är jag nöjd sedan
    Mvh
    Urban
    urban Lilja
  • Tack för tipset!

    Det finns flera sätt att hitta Ekot 12:30  (som numera är det officiella namnet på det som tidigare hette Lunchekot). Ett är att gå via P1:s tablå (länk dit finns på startsidan), leta upp sändningen och lyssna där.

    Trots att det är ett så enkelt sätt, inser jag att jag själv brukar gå en annan väg, så jag beskriver den också:

    1. Gå till sidan med nyheter, sverigesradio.se/nyheter. Länk dit finns i toppmenyn på alla våra sidor
    2. I högerspalten på nyhetssidan finns en fast placering där du alltid når senaste "längre Ekot", rubriken Ekot, samt en fast plats för senaste kortare Ekot (som uppdateras oftare), rubriken Nyhetsuppdatering, se bild:

    Oftast är den sändning som jag vill höra den som ligger där. Ekot 12:30 vill jag lyssna på under eftermiddagen, och när Ekot 16:45 har publicerats, så att det är det senaste, så vill jag hellre höra detta än just Ekot 12:30. Därmed är det nästan alltid "rätt Eko" (den senaste längre sändningen) jag hör om jag klickar på play-knappen på nyhetssidan!

    Men om du vill lyssna på en annan av Ekots längre sändningar än den allra senaste, exempelvis om du vill lyssna på gårdagens Ekot 12:30 nu idag, så går det också. Tryck på texten vid den senaste sändningen (se bild) så öppnas arkivet Ekot Nyhetssändning där du kan skrolla dig ned till önskad sändning!

    Annika Webbmaster
  • Tack, det var en bra förklaring, men lösningen måste vara ny, för när jag senast sökte kom ett äldre Eko upp. Bra att förbättringar sker.
    urban Lilja