SR appen i landskapsläge?

Hej,
Har sr appen på paddan men den verkar bara finnas i "stående" läge. När jag har paddan "liggande" läge anpassar sig inte sr appen som alla andra appar gör. Gör jag ngt fel?

Kommentarer

  • Hej Hans!

    Det är inte du som missat någon inställning, utan appen som inte har stöd för detta. Vi känner till behovet, men har ännu inte prioriterat att lägga resurser på att förbättra appen på detta vis, i och med att det i första hand är att lyssna vi gör i appen ...

    Men just när vi letar efter ett avsnitt, ställer in väckarklocken eller vill läsa vad ett program handlar om, så finns det självfallet ett behov av att kunna ha skärmen i båda riktningarna, i synnerhet om du har en laddar-docka där surfplattan är i landskapsläge.

    Att appen är dåligt anpassad för Ipad gör även att den tyvärr är svår för många lyssnare att hitta i app-store. Den är ju inte en Ipad-app, utan för att ladda hem den får vi leta under Iphone-appar. (Men lyssningen fungerar självfallet lika bra i iPad!) Av den anledningen vore det också bra att göra anpassningar för Ipad!

    Vår hemsida sverigesradio.se fungerar också bra i Ipad, och där kan du ha paddan i liggande läge. Om detta är ett stort irritationsmoment kanske det är skönare att lyssna den vägen?

    Tack för att du påminde oss om detta förbättringsområde och trevlig helg!
    Annika Webbmaster