"Spela alla" funkar bara ibland

På startsidan finns möjlighet att välja "spela alla" när det gäller lite längre aktuella i slag som alla har en bild bifogat. Oftast funkar inte knappen för mig utan det blir det avsnittet man först ser som körs och sedan får jag klicka fram nästa.
Kanske hänger på min Samsung S10 plus?
Annars superbra app!
Mvh, Christian

Kommentarer

  • Hej Christian!

    Om spelkön ibland fungerar och ibland inte fungerar, så tror jag att skillnaden kan vara om SR Play ligger i förgrunden ("syns på skärmen") eller inte. Det borde lösa sig om appen undantas från batterioptimering:
    Gå in i mobilens Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batterianvändning
    Se till att vår app inte är optimerad.

    Återkom om du inte hittar den inställningen eller om den automatiska uppspelningen kärvar trots att appen inte är optimerad.
    Annika Webbmaster
  • Jätteimponerad av lösningen.
    Trodde aldrig jag skulle kunna få hjälp med och så jättesnabbt svar.
    Det funkar!!!
    Tack!
  • Så bra att det var så pass enkelt!

    Hör av dig om du har fler frågor eller förslag kring appen (och övrig teknik).
    Annika Webbmaster
  • Nyheter i korthet har aldrig funkat för mig. Spelar upp en del i taget och sedan måste jag aktivt trycka på Play för att höra nästa del av inslaget. Här ändrat optimering enl instruktion ovan och startat om mobilen men funkar ändå inte. Detta gör att jag ofta struntar i dessa inslag. Tyvärr.
    Erika
  • Hej Erika!
    Se om detta hjälper:
    1. Gå in i appens Inställningar, som du når från Min sida.
    2. Skrolla ned till reglaget för Automatisk uppspelning.
    3. Om det är av, så slå på det. Är det redan påslaget, så slå av och på det.
    Om det inte gick att följa instruktionen eller om det inte hjälpte, så återkom och berätta vad du har för mobilmodell!
    Annika Webbmaster