Var hittar jag sovtimern?

Hej!
Jag lyssnar ofta på SR Play på kvällen och använder då sovtimern för att stänga av programmet efter en stund. Sedan den senaste uppdateringen hittar jag dock inte sovtimern. Är den borttagen, flyttad eller har det blivit något fel? Om den är flyttad, var hittar jag den nu?

Kommentarer

  • Hej Kristin!

    Sovtimern ska finnas kvar i appen. Du finner den längst ner till höger, när spelaren är i "stort läge", se bild.

    Detta läge var tidigare något man alltid fick när man lyssnar, men nu ser man istället en liten spelare. Det är dock enkelt att fälla ut en större spelare. Klicka bara i den lilla spelaren, var som helst utom på själva play- eller paus-knappen, se bild.

    Återkom om det inte fungerar så hos dig!

    Annika Webbmaster
  • Tack så mycket för svar! Tyvärr ser det inte ut så på min mobil. Varken "hastighetsmätaren" eller sovtimern syns, bara "Dela", se bilden.

  • Hej igen!
    Jag provade igen nu på kvällen och nu fungerar det plötsligt, jag ser både "hastighetsmätaren" och sovtimern. Jag har inte medvetet ändrat några inställningar eller uppdaterat appen men något måste ha hänt ändå.

    Tack så mycket för snabb och hjälpsam support och för en väldigt bra app!
  • Hej Kristin!

    Bra att både Timern och Hastighetsmätaren nu verkar vara tillbaka! Jag är dock lite förvånad att de båda tillfälligt försvann vilket man tydligt kan se på bilden som du delade. Märkligt! Jag kommer att hålla ett öga på detta och be våra utvecklare göra detsamma. Återkom gärna om problemet skulle uppstå igen.

    Och tack för dina fina ord gällande appen och vår support!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • .in sovtimer har slutat fungera. Går att ställa in men radion stängs inte av
  • Hej Anders!

    Märkligt! Jag tänker att vi ska kolla så att inte någon inställning som påverkar sovtimern av misstag blivit inaktiverad.

    Testa gärna följande: Gå till Systeminställningarna (inställningarna för telefonen) -> Appar -> Sveriges Radio Play-> Aviseringar.

    Se till att Visa aviseringar (huvudreglaget) är valt, gå därefter in i Aviseringskategorier. Där behöver Sovtimer och Spelare vara aktiverade.

    Om dessa alternativ inte redan var aktiverade, testa då gärna timern och se om det fungerar bättre nu, återkom om så inte är fallet eller om dessa inställningar redan var påslagna.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)