RSS Problem

Hej!

Jag har under flera år använt Pocket Casts för de poddar jag lyssnar på (13 av 31 är från SR =) ). Stötte på ett problem när jag skulle göra ett försök att lägga till RSS-flödet för programmet "Rock och minnen med Magnus Broni", min app kan inte lägga till det flödet. Söker efter en lösning och hittar en tjänst som appen ebjuder där man lägger in RSS-adressen för att appen ska börja indexera flödet. https://pocketcasts.com/submit/
Problemet verkar vara att det finns inga program i RSS-filen. Får detta svar av tjänsten:

Your podcast doesn’t seem to contain any episodes. Try adding an episode with this format
<item>
<title>Interesting episode title</title>
<description>Short description about the episode</description>
<pubDate>Tue, 02 Oct 2016 19:45:01</pubDate>
<guid isPermaLink="false">insert a unique id for the episode</guid>
<enclosure url="http://example.com/episode1.mp3" length="5860687" type="audio/mpeg" />
</item>

Är det min app det är fel på, är det fel hos er eller går det helt enkelt inte att göra som jag tänkt?

Vänliga hälsningar, Fredrik
Fredrik H

Kommentarer

  • Hej Fredrik!

    Välkommen till forumet! Det gläder oss att du lyssnar på många av våra poddar. Just Rock och minnen med Magnus Broni är dock lite speciell när det kommer till RSS.

    Rock och minnen med Magnus Broni publiceras dessvärre inte i poddformat. Anledningen till detta är att programmet nästan enbart innehåller musik, som vi av rättighetsskäl endast får sända i 30 dagar efter det att avsnittet publicerats. Om vi skulle publicera en nedladdningsbar poddversion hade vi efter varje avsnitt behöva klippa bort all musik och sedan lägga ut en version av programmet där man endast får höra Magnus Broni prata. Med andra ord hade det blivit extremt korta avsnitt där själva huvudingrediensen, musiken, inte fått vara med.

    Så det är inget fel på din app, utan istället är det vi som valt att inte tillgängliggöra programmet i poddformat.

    Du är varmt välkommen att återkomma om du har ytterligare frågor eller funderingar kring detta!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej!
    Vi på supporten har nu fått reda på att Rock och minnen med Magnus Broni har ett lite speciellt avtal som är generösare än för de flesta musikprogram. Avsnitten försvinner inte efter 30 dagar, utan kommer att ligga kvar "inom överskådlig framtid"!

    Däremot är avtalen inte lika omfattande som för program utan musik, så programmet går inte att ladda hem genom en podd-RSS, utan kan endast lyssna från våra egna plattformar, exempelvis från hemsidan eller mobilappen Sveriges Radio Play. (Den RSS-länk du hittade går till ett RSS-flöde med text och fungerar inte i Pocket Casts.)
    Annika Webbmaster