Problem med tidsangivelsen

Nu har jag problem med tidsangivelsen igen! Det funkade ca 1 vecka sen  började strulet igen 🙁
Snälla, fixa!!!

Kommentarer

  • Hej Micke!

    Var är det problem med tidsangivelsen? Är det i Android-appen?
    Annika Webbmaster
  • Androidappen. Vid alla typer av program, direkt och nedladdade.
    Mvh Micke
  • Ok!

    Kan du se om det blir rätt tid igen ifall du trycker på paus-play? I så fall är det en gammal bugg som kommer att rättas till vid en framtida större uppdatering av appen.

    Återkom den manövern inte hjälper.

    Annika Webbmaster
  • Hjälper tyvärr inte, när man trycker igång en direktsändning mitt i så står tidsangivelsen still i början. Det går att trycka tillbaka med 15 sekundersknapparna men det går inte att trycka framåt.
  • Är denna "framåt 15 sekunder" utgråad (som den är när du är i live-läget), trots att du har backat 15 sekunder eller mer?

    Vi har ett känt problem att det kan krävas en viss tid av paus innan appen anser att du inte längre är "vid live-kanten". En workaround är att backa ännu längre, så att appen känner av detta.

    Då blir knappen "Direkt" synlig. Tryck på den för att komma tillbaka till live-läget!

    Hoppas att det var begripligt hur jag menar!
    Annika Webbmaster
  • Ja, är utgråad trots att jag backat både 10 och 20 tryck.
    Jo, så kan man göra men det är jobbigt att det är så här igen när det funkade för några dagar sedan? Oerhört tröttsamt är det.
    När räknar ni med att appen ska funka som den gjort tidigare?
  • Jag har bett utvecklarna att se över detta.

    Bra att du förtydligade att detta är ett nytt beteende i appen.
    Annika Webbmaster
  • Hej, appen funkade helt ok några dagar men nu är det samma trassel igen med tidsangivelsen. Varför kommer felet tillbaka hela tiden? Riktigt tröttsamt det här!

  • Jag har tyvärr ingen plan för när det kan fungera igen, men däremot en fix för att snabbt återkomma till direkt-läget när felet väl slår till.

    Gå till appens startsida ("hem") och tryck på den kvadratiska knappen för önskad kanal, så statar ljudströmmen om i direktläget. Hoppas att det gör problemet mr hanterbart, även om det förstås inte är en lösning vi är nöjda med.
    Annika Webbmaster
  • Den fixen gäller förstås endast direktströmmen.

    Med liknande fel vid efterhandslyssning undrar jag vad som händer om du trycker på paus-play, och om du kan ge exempel på drabbade filer.
    Annika Webbmaster
  • När jag lyssnar på ett nedladdat program så visar tidsangivelsen att man är i slutet av sändningen men man kan trycka på t.ex mitten och hamna där men tidsangivelsen visar fortfarande slut. Detta verkar gälla alla filer som man laddat ned. Ingen skillnad om jag trycker start-stopp-start.
    Hur kommer det sej att appen funkar några dagar för att sen återgå till krångel?
  • Tack, jag är dock fortfarande intresserad av att få exempel på vilka programserier detta gäller.

    Jag misstänker nämligen att felet endast drabbar avsnitt som vi har i dubbla ljudformat. Ett sådant program är P3 Dokumentär. Detta program finns med och utan musik på webben, men i Android-appen når du endast versionen utan musik, vilket är den som kanske 95 procent av lyssnarna föredrar.

    Av något skäl har dock avsnitten fått med sig tidsangivelse från versionen med musik, vilket ger problem. Det problemet har vi alltså kartlagt och arbetar på att lösa, och jag ska i eftermiddag ha möte med Android-utvecklarna och få mer information om hur det går.

    Det jag vill veta är alltså om felet du beskriver har med detta kända fel att göra, eller om det bland dina nedladdade avsnitt finns drabbade programserier där detta inte är förklaringen.
    Annika Webbmaster
  • Har provat 3st nedladdae program: P3 ID, Matchen, P3 musikdokumentär(Metallica)
    Tidsangivelsen står "längst fram" direkt man trycker på play.
  • Tack, jag ser efter vilka format som är aktuella för just dessa programserier.
    Annika Webbmaster
  • Tidsangivelsen funkade som det skulle i direktsändningen nu på förmiddagen. Efter lunch var det tillbaka på det "vanliga" dvs ingen tidsangivelse 🙁
  • Hej igen!

    Vi har fortfarande problem med tidslinjen och jag vill följa upp hur det har gått här. Är allt sig likt från innan sommaren, eller finns det några förändringar som är bra för oss att känna till?
    Annika Webbmaster
  • Hej, den här veckan har det funkat bra!. Sen det nya utseendet i appen har det funkat. Före det , dvs förra veckan och tidigare har det funkat påå förmiddagarna men inte på eftermiddagen. Det är väl ungefär det jag noterat.
    Mvh Micke
  • Tack, det var glädjande att höra!

    Det är alltså vid direktlyssning "eftermiddags-felet" har funnits kvar tills du fick den nya versionen av spelaren. Den är inte ute hos alla lyssnare, för det pågår ett test där vi jämför hur de två spelarna fungerar ur olika aspekter.

    Innan sommaren hade du även problem med tidsangivelsen i nedladdade avsnitt. Hur har det felet utvecklats? Eller var även detta fel kopplat till eftermiddagar och verkar ha upphört med nya utseendet på spelaren?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag berättade för Androidutvecklarna att den grafiska förändringen verkar ha löst denna sega bugg och då svarade de att det endast är "storspelaren" som har förändrats, och att buggen skulle kunna kvarstå när spelaren är i litet läge.

    Det fick mig att inse att vi aldrig har frågat om felet finns i båda dessa vyer. Jag har utgått från att felet gäller hur det "storspelaren" beter sig, i och med att det endast är i den man tydligt kan se tidslinjen och det inte finns några 15-sekundersknappar när spelaren är i lilla läget ...

    Men även i den lilla spelaren skulle felet kunna märkas, exempelvis att tidsmarkören ligger vid slutet av ett avsnitt, trots att du just startat detta. Har du någon känsla för om det varit fel även där? Kvarstår det i så fall?
    Annika Webbmaster
  • Det har varit fel även där och jag tycker inte att det kvarstår. För tillfället funkar det utmärkt med både nedladdade avsnitt och direkt. Hoppas det fortsätter så 😀
    Mvh Micke
  • Tack.

    Jag har kontaktat lyssnare som har rapporterat in liknande problem för att höra om någon av dem märkt förbättringar med den nya spelaren, men de som har hunnit svara tillhör den halva som fortfarande har den gamla varianten (och det gamla felet).

    I början av nästa vecka planerar vi att den nya "storspelaren" ska vara släppt till alla, och jag hoppas att de får samma förbättring som den du märkt av.

    Om du skulle få tillbaka några av det senaste halvårets problem, så förtvivla inte, utan hör av dig! Den nya versionen av spelaren är enklare att uppdatera och felsöka i, säger utvecklarna. Eventuella kvardröjande fel eller nya barnsjukdomar ska alltså förhoppningsvis inte bli långvariga.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag vill bara stämma av hur det har gått och se om felet verkligen har försvunnit hos dig helt, eller om vi behöver arbeta vidare.
    Annika Webbmaster
  • Hej. Tycker det funkar bra nu, längesen  det krånglade 😀
    Mvh Micke
  • Skönt!
    Annika Webbmaster