LÖST: Problem med chromecast

Hej, jag brukar starta SR play i telefonen (Android 10) och låter sedan chromecast sköta mottagningen via wifi utan telefonens inblandning. Tidigare har det fungerat men nu får jag meddelandet "Ingen media har valts" och inget ljud hörs när jag lämnar över till chromecast. Google musik fungerar däremot bra.

Kommentarer

  • Jag har samma problem. Allt fungerar bra fram till dess att väljer att spela upp ljudet från SR Play appen via min Chromecast audio. Då stoppas ljudet och meddelandet "Ingen media har valts" visas i anslutningen till Chromecast. Min telefon är en Samsung Galaxy XCover 4.
  • Samma problem! Sedan några dagar..
  • Tack för att ni snabbt rapporterade in detta.

    Vi har löst det, hälsar Androidutvecklarna. Ladda hem den nya versionen av appen när den dyker upp i Google Play, 20.2.4.5593, så ska det fungera bättre!
    Annika Webbmaster
  • Jag missförstod. Det ska fungera utan att ni behöver uppdatera appen!
    Annika Webbmaster