LÖST: Dela avsnitt från specifik tidpunkt

Hej!

Jag försökte messa en länk med en specifik tidpunkt i ett program. Men det funkade inte. Programmet öppnades i webbläsaren (inte appen) och spelade från början. Efter lite testande upptäckte jag att det gick att KOPIERA länken och klistra in i ett mess (appen öppnar programmet vid rätt tidpunkt). När man väljer dela>imessage så blir länken helt annorlunda än dela>kopiera. Nedan är två länkar, den övre när jag väljer imessage direkt i delningsformuläret, den undre kopierad (hashtag och antal sekunder kan utläsas). Misstänker en bugg. Som ni kanske redan är medvetna om. Hur som. Vore trevligt om det gick att ordna. Älskar er app! Keep it up!

Med vänlig hälsning,
Tomas Backelin

Kommentarer

  • Sorry. Glömde länkarna

    dela > imessage:
    https://sverigesradio.se/avsnitt/del-1-av-10-lagprisforskolan

    Dela > kopiera:
    https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2203292#224

    Tomas Backelin
  • Hej Tomas!

    Först och främst, tack för dina fina ord gällande appen!

    När du försökte dela, gjorde du då det från hemsidan eller direkt via appen? I vår kommande version för IOS (som bör landa i din telefon inom de närmsta dagarna) släpper vi nämligen en "Dela från tidpunkt"-funktion, som möjliggör delning av avsnitt från en specifik tidpunkt. Att dela från en specifik tidpunkt har tidigare inte varit möjligt i appen, endast från hemsidan.

    Om jag inte missförstår dig så låter det som att du kanske hittat en "workaround" för att kunna dela från tidpunkt i appen redan nu? Inte illa om så är fallet!

    Återkom gärna och berätta om jag fått ditt inlägg om bakfoten och det istället är hemsidan du hela tiden försökt dela ifrån.

    Trevlig kväll!

    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej. Jag gjorde det från appen som precis uppdaterats. Hörde av en kompis att funktionen äntligen fanns, så jag ville testa direkt. Och konstaterade att det var buggigt (appen uppdaterades idag). Men som sagt, jag fick en fungerande tidslänk via ”kopiera” i appen

    Tomas

    Tomas Backelin
  • Hej igen Tomas!

    Då är jag med! Kul att du var snabb på bollen och ville testa den nya funktionaliteten i appen. Jag kommer ha en avstämning med utvecklarna under förmiddagen och ska då se till att framföra din feedback till kollegorna som jobbar med funktionen.

    Stort tack för din snabba återkoppling!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej igen Tomas!

    Jag lyfte detta med våra utvecklare i morse som tackar för din feedback! Kollegorna som arbetar med funktionen är nyfikna att veta vilken IOS-version du har installerad, samt vilken typ av telefon mottagaren av delningen har?

    Tack på förhand!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej! tack för respons. Jag har en iphone 12 pro med ios 16.6. Min kompis har en iphone 12 mini (ios 16.6).
    Tomas Backelin
  • Tack Tomas! Jag framför informationen till utvecklarna!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej igen!

    Ville bara informera att utvecklarna har lyckats återskapa felet och arbetar nu på att åtgärda det.

    Tack för att du gjorde oss medvetna om detta!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Tomas!

    Ville bara återkoppla och berätta att detta fel nu är åtgärdad, om du inte redan upptäckt att så är fallet!

    Allt gott och trevlig helg!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.