Vetenskapsradion Nyheter saknas under P1

Hej,

Jag har upptäckt att podden ”Vetenskapsradion Nyheter” saknas när man går in på ”Sök podd” och sedan Kanaler och P1. Däremot finns den i A-Ö och i ämnet Vetenskap/miljö. Detta gäller både iPad och Android.
Anders Mårtensson

Kommentarer

  • Tack för påminnelse om detta förbättringsområde!

    Anledningen är att Vetenskapsnyheterna, i likhet med exempelvis Ekot och Radiosporten ur en form av organisatoriskt perspektiv (som inte är det minsta relevant för lyssnare) inte ligger under någon kanal. För Ekot kan man möjligen motivera det med att Ekot sänder i P1, P2, P3 och P4, men många lyssnare skulle spontant koppla samman Ekot, i synnerhet de långa sändningarna, med P1. Att Vetenskapsnyheterna uppfattas som P1 och Radiosporten som P4 är däremot odiskutabelt, och för att appen ska bli så enkel att använda som möjligt, måste förstås programmen gå att hitta under de kanaler vi uppfattar att de hör till!

    Så tack för att du lyfte detta problem, som jag har kikat på tidigare, men då inte kom i mål med på grund av en oväntad komplexitet i den här frågan. Jag hoppas att vi har byggt bort en del av de hindren nu.
    Annika Webbmaster