Podcast med EN Eko-sändning om dagen?

Jag undrar om det finns något sätt att prenumerera på en podcast-version av Dagens Eko, men bara EN sändning om dagen. Det är inte jätteviktigt vilken, men jag hade önskat den 16:45 eller 22:00.

Jag tycker det vore mycket behändigt om jag kunde lyssna på Dagens Eko på samma sätt som andra podcasts, och utan att behöva se ett antal sändningar per dygn. Och kunna använda den podcast-app jag är van vid.

Jag har försökt leta, men inte hittat ett sätt (om det spelar roll, så har jag en iPhone).

/Johan

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Jag förstår behovet. Samtidigt tror jag inte att de fem Eko-sändningar som poddas per dygn ses som ett problem för de flesta podd-lyssnare. (Jag har fått en handfull önskemål om att podda fler Eko-sändningar, ditt önskamål är det första jag ser om ett flöde med färre ...)

    I många poddcast-appar finns det sätt att filtrera så att den endast hämtar en daglig Eko-sändning. I Podcast Addict kan du till exempel filtrera på avsnittets titel så att du endast hämtar exempelvis Lunchekot eller Dagens Eko Kvart i fem:
    Podcast Addict: How to filter episodes?

    Vad använder du för app? Jag vill gärna undersöka möjligheten att ge dig det du är ute efter - utan att vi behöver skapa ett helt nytt poddflöde!
    Annika Webbmaster
  • Jag använder den som följer med iPhone (tror namnet är "Podcaster"). Häromdagen provade jag "RSS Radio", "Castbox", "Acast", och "Overcast", för att se om någon av dom gjorde det enkelt att filtrera på t.ex. titel. Jag kan inte någon av dessa program sen tidigare, och hittade inte det jag hoppades.

    Podcast Addict som du nämner, finns den på iPhone? Det verkar vara en Android-app såvitt jag kunde se.
  • Ok, om du är beredd att byta app (och det verkar du ju vara) så tror jag att iCatcher eller Overcasts kan ha samma funktion som Podcast Addict (som du förstås har rätt i är en Android-app, fel tänkt av mig!)
    iCatcher! Podcast Player (Ios)
    Overcasts (Ios)

    Även Pocket Cast har massor av smarta filtrerings-möjligheter. (Jag ska kolla med folk som testat vad som egentligen går att göra.)

    Se i övrigt råden här, där trådstartaren har samma behov som du. (Ett råd hen fick är att göra det du gjort nu, höra av sig till "the podcast provider" och be om ett separat flöde):
    How can I filter out certain episodes from a podcast feed?
    (Tråden har tre år på nacken, så en hel del kan ha hänt sedan dess):.

    Du kan annars ändra andra inställningar i din befintliga Podcaster (Apples) och anpassa inställningarna så att du begränsar avsnitten till att endast få det senaste, för att inte få ett ohanterligt flöde av 40 Ekon i veckan.

    Detta bör gå att lösa smidigt!
    Annika Webbmaster