P4 Plus låtinfo har försvunnit

Hej, fönstret där man får info om artist och låt har inte fungerat i veckan på P4 Plus. Man har bara sett den stiliserade bilden med ett par som dansar.
Mattias S

Kommentarer

  • Hej Mattias!

    Från i september fram tills nyligen har P4 Plus varit pilotkanal och har använt ljudströmmar med en nyare teknik där musikinformationen skickas med. Framöver (när vet jag inte, men gissar nu i vår) kommer alla kanaler att använda den nya tekniken, men just nu är P4 Plus i ett mellanläge, där de tillfälligt har återgått till att använda den äldre tekniken utan musikinformation.

    Det finns ett sätt att manuellt lägga in en länk till "pilot-strömmen" för att kunna ta del av musikinformation igen. Om du berättar vad du har för internetradiomodell, så försöker jag beskriva hur du i så fall gör, för det skiljer sig åt från modell till modell.
    Annika Webbmaster