Vill växla mellan två lokala P4-kanaler

Hej!
När jag är i fritidshuset så lyssnar jag på P4 Jönköping, hemma lyssnar jag på P4 Västmanland. Det fungerar bra att ställa in de båda kanalerna för lyssning. Bekymret är att text och pushnotiser ligger kvar hos P4 Västmanland trots att jag valt P4 Jönköping. Jag vill ju både läsa och lyssna på samma valda kanal. Hur gör jag för att komma till rätta med detta dilemma?
Med vänliga hälsningar
Ingela Viksell Raza, en trogen lyssnare

Kommentarer

  • Hej Ingela!

    Inställningen för "vald P4-kanal i appen" ger tyvärr endast möjlighet att välja en P4-kanal åt gången, så det är bra att du har listat ut hur du byter den!

    Pushnotiserna ställer du in på ett annat ställe, och där kan du välja att ta del av flera P4-kanaler. Det kan se lite olika ut på olika mobiler, men jag hoppas att du kan ställa in det så här:
    Mobilens inställningar-> Appar -> Sveriges Radio Play -> Appaviseringar -> Aviseringskategorier

    Under kategorin Pushnotiiser ska det finnas möjlighet att bocka för P4 Jönköping. Om du vill fortsätta att få aviseringar från P4 Västmanland medan du är på landet, så kan du ha båda, annars kan du förstås välja att endast få aviseringarna från P4 Jönköping.

    Hör av dig och berätta vad du har för mobil om du inte hittar inställningen!
    Annika Webbmaster
  • Strålande! Tack så jättemycket! Nu fungerar det perfekt. Du gav ett mycket pedagogiskt svar som hjälpte mig med lätthet. Med vänliga hälsningar Ingela