P3 Noll-noll Peter Lindberg

Jag som är född 1970 minns ungdomsnätterna med radioprogram som Puls och Noll-noll med Peter Lindberg i p3 efter midnatt.
Särskilt noll-noll med inledningen av Dire Straits Private Invetigation som signatur spelade en stor roll under min uppväxt.

Går det att på något sätt att få tillgång till dessa program eller delar av dem? Har sökt kors och tvärs över internet utan framgång
Ha det gott

Johan
Johan Snöbohm

Kommentarer

  • Välkommen till forumet, unge man (vågar jag säga, som är född 1969)!

    Tyvärr minns jag inte programmen som sådana, även om både titeln "Puls" och namnet Peter Lindberg ringer en svag klocka. Jag blev nyfiken på vad Peter gör idag eftersom han, till skillnad från samtida P3-profiler, inte är vare sig programledare eller chef på Sveriges Radio (där vi annars hittar många tidigare radioprofiler), och fann att han dog redan 2006:
    Peter Lindberg död - P4 Värmland | Sveriges Radio

    Vi har ett program som heter Radiofynd som arbetar med att damma av äldre innehåll och presentera detta för nya lyssnare, även om det oftast blir i små doser på knappa fem minuter. Hör gärna av dig till dem och tipsa om Peter Lindbergs program:
    Kontakta oss - Radiofynd | Sveriges Radio

    Jag funderar även över om Peter Lindbergs program, eller kanske livsåskådningsprogram i vidare bemärkelse, skulle passa som ett ämne i Snedtänkt med Kalle Lind? Tipsa dem gärna! Jag tror att den redaktionen nås enklast via sociala medier:
    Snedtänkt på Facebook

     Lycka till och trevlig helg!
    Annika Webbmaster