Saknar kanaler på appens startsida

Tidigare gick det att starta appen och sedan trycka på P1 för att lyssna. Nu är detta ett tryck längre bort. Detta gäller även P2 och P3. Varför göra det som många går in i appen för mer komplicerat??
Boris N.

Kommentarer

  • Hej Boris!
    Här skriver vi hur vi har resonerat:
    Frågor och svar om appens nya navigation

    I den artikeln står det bland annat:
    Varför försvann "kanalknapparna" från appens startsida?
    De forna kanalknapparna puttade ned annat innehåll, samtidigt som det var otydligt att de var ett sätt att lyssna direkt. Många lyssnare tolkade kanalingångarna som "ren dekoration".

    Eftersom vi vill att Nyhetssidan ska vara levande och ha ett högt aktualitetsfokus har vi valt att låta Kanalsidan bli vyn där du enkelt når din kanal och tablåerna. Där kan vi utveckla en bättre upplevelse för att lyssna direkt på kanaler, som att tydligare presentera vad som sänds i kanalerna just nu.

    Jag lyssnar alltid på samma kanal. Hur startar jag den enklast?
    I spelaren ligger det du senast lyssnade redan inläst. Där kan du snabbt starta din kanal!

    I en kommande appversion kommer du att dessutom att kunna välja vilken sida du vill ha som appens startsida och kan då ställa in så att appen alltid startar från Kanalsidan.
    Annika Webbmaster
  • Kan bara hålla med. Genvägar till kanaler för att lyssna direkt saknas när man startar appen. Har använt den nya appen ett tag nu. Men är för knöligt att bara starta P3. Borde vara ett klick. Ge oss möjligheten att via inställningarna i alla fall spara några genvägar till kanaler (och kanske även senaste program av en favorit) direkt på förstasidan när appen öppnas.
    Andreas
  • Håller med. Vill oftast lyssna på P1 direkt!
    Eva
  • Tack för era synpunkter, som jag förstås ser till att mina kolleger som arbetar med appens form och funktioner tar del av!

    Visst såg ni tipset om att ni enkelt kan starta P1 eller P3 igen direkt nere i spelaren, om det var den kanalen ni senast lyssnade på i appen. Om ni däremot, som jag, somnade till Mio, min Mio som godnattsaga, ligger favoritkanalen förstås inte startklar i spelaren. Den kanal ni senast spelade ligger däremot överst i listan med kanaler. I en kommande appversion kan ni välja att Kanalsidan ska bli appens startsida, vilket vi hoppas gör det lika enkelt som innan att snabbt starta en kanal!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.