Överblick över nya sändningstider

Jag skulle vilja ha en pdf med alla sändningstider i en vecka. Då är det lättare att hitta de program jag vill lyssna på och planera efter det. Speciellt nu när många program flyttat.
Maria
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Maria!
    Att du skriver om stora tablåförändringar den senaste tiden, gör att jag utgår från att det är P1:s tablå (eller möjligen P2:s) som du vill ny-orientera dig i.

    Tablån för P1 ser du här:
    Tablå för P1

    Här ett bildexempel för hur tablån ser ut mellan klockan 10 och 13 imorgon:

    Kan det fungera för dina behov? Om inte, hur skulle du vilja att tablåerna presenteras?

    Annika Webbmaster
  • Självklart vet jag var tablån finns! Det jag fågade efter var en pdf för hela veckan för att få en överblick. Jag har lyssnat på Radioföljetongen när jag äter lunch i 45 år och igår var det ett kulturprogram istället som jag dessutom sändes kvällen innan också. Idag var det Kropp och själ som tydligen är flyttat och imorgon är det något annat. Skall jag få en överblick så måste jag skrolla mig igenom tablån för en vecka och sedan försöka göra ett eget schema så jag kan se allt samtidigt. Därför vore det mycket bra om Sveriges Radio kan göra ett sådant. Visste inte heller när jag frågade om det redan finns någonstans.
    Maria
  • I min värld är det långt ifrån självklart att alla lyssnare vet var tablån finns, eftersom jag ofta hjälper lyssnare att hitta den.

    Jag försöker ta reda på om vi har någon övergripande vy över "en normal P1-vecka" i den nya tablån.
    Annika Webbmaster
  • Tack så mycket och om det inte finns så önskar jag mig verkligen en sådan. Då kan jag skriva ut den och ha den i köket där jag har radion.
    Maria
  • Hej igen!

    Det bästa jag kan ge dig här och nu är detta bifogade Excel-ark som P1:s tablå-redaktör har letat fram. Sammanställningen är egentligen för internt bruk och är för rörig för att ge en bra överblick - men den kanske ändå kan ge en vägledning när du planerar ditt lyssnande?

    Tablåredaktören flaggade för att det kan finnas en del avvikelser mellan detta dokument och hur sändningen låter, därför att det alltid är lite inkörningsproblem med nya tablåer och vi kanske behöver skruva på saker, men jag hoppas att sådana saker inte förvirrar för mycket. Dessutom avviker kanalen ofta från den planerade grundtablån på grund av att vi behöver lägga ut en extrasändning från Ekot eller liknande.

    Du har satt fingret på att både lyssnare och vi som arbetar på Sveriges Radio skulle behöva en mer överskådlig veckotablå för att kunna planera lyssningen eller enkelt finna repristiden om vi missar ett avsnitt! Jag framför det förslaget till vår kommunikationsavdelning och hoppas att de kan hjälpa oss att ta fram en sådan veckotablå. Tack för det förslaget!

    (I mitt arbete som webbmaster kan jag ofta hänvisa till att det går att lyssna "när som helst" på webben eller i appen, men om man hellre vill lyssna på ett program "linjärt", när det sänds i P1, för att det är trevligt med köksradion eller för att man helt enkelt inte känner sig bekväm med tekniken, så ska vi förstås göra det enkelt!)
    Annika Webbmaster
  • Tack så mycket och roligt att ni är intresserade av förslaget!
    Maria
  • Hej igen!

    Jag såg att P1 har skrivit så här på Facebook, där de bland annat tar upp programmen som sänds under "lunchtid" på ett enklare sätt än Excel-filen jag delade:
    Från måndag 8 april är det nya sändningstider i P1 i och med det nya programmet "Förmiddag med", som har premiär tisdag 9 april och sänds tisdag till fredag kl 10.03!
    Här är några av förändringarna.
    • "Kropp och själ" sänds tisdagar kl 11.03 (repris lördag 14.03)
    • "Plånboken" sänds onsdagar kl 11.04 (repris lördag 15.03)
    • "Meny" sänds torsdagar kl 11.03 (repris lördag 22.05)
    • "Stil" sänds fredagar 11.03 (repris söndag kl 14.03)
    • "Språket" sänds måndagar kl 18.05 (repris torsdag kl 14.30)
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Tack så mycket! Just de programmen brukar jag lyssna på.
    Maria