nyhetsnotiser inuti appen

Hej!

Sedan en tid kommer nyhetsnotiser förutom i notiscenter även inuti appen medan man lyssnar på något. Det blir en liten ruta med blå text som man måste ta bort innan man kan pausa eller backa den pågående uppspelningen. Irriterande! Jag vill bara ha notisen i Notiscenter.

Anders Mårtensson

Kommentarer

  • Jag har också tänkt på detta och trodde att det var jag själv som har kommit åt en inställning eller beror på förändringar hos Apple.

    Jag frågar runt lite och återkommer!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Utvecklarna menar att det har fungerat på detta sätt "sen anno dazumal", men håller med om att det inte är bra, så de började kika på olika sätt att hantera det bättre.

    Jag tror dock att det skett en förändring i och med att både du och jag har noterat det rätt nyligen. Kanske har det alltid fungerat så här för vissa notiser (VMA som jag får så pass sällan att jag inte har tänkt på att det stör och tips om nya avsnitt för podd - som jag inte prenumererar på), men inte alltid varit så för nyheter?

    Nyhetspusharna förändrades i januari, så att de leder till nyhetsartikeln, inte till automatisk uppspelning av ljudet, se här:
    LÖST: Vill läsa pushnotis utan att starta ljud

    Min uppfattning är att det var ungefär då jag började irritera mig på detta. Kan det stämma även för dig?
    Annika Webbmaster
  • Det låter troligt att det kan ha varit så länge. Jag tillåter pushnotiser bara för nyheter och VMA, inte för något annat.

    /Anders

    Anders Mårtensson
  • Hej igen!

    Utvecklarna hälsar att detta ska vara fixat i nästa release av iOS. Pushnotiser medan du använder appen kommer därefter att visas precis som om du vore i en annan app eller inte i någon app alls.

    Och det är din förtjänst. Tack!
    Annika Webbmaster
  • Tack, bra!

    Anders Mårtensson

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.