Nya utseendet för 'Poddar jag följer'

Hej ville ge en liten feedback på senaste app uppdateringen för Android.
"Poddar som jag följer" har gjort allt mycket större och placerats i en grid view istället för en lista. Resultatet är att det blir svårare att hitta rätt podd och alla bilder blir suddiga då dom är gjorda för en mindre list view.
Jag kan inte se att någon föredrar det nya utseendet, om det ska stanna kvar vore det trevligt med en inställning för att byta mellan dom olika.
Fredrik

Kommentarer

  • Tack, för den återkopplingen, som liknar det Roger skrev här (där han delar dessa bilder på de två varianterna för en tydlig jämförelse):
    Poddar jag följer: Bättre för ögonen i äldre version

    ...

    Jag har pratat med de kolleger som gjort förändringen och det ligger en tanke bakom:

    Resonemanget för den nya layouten var att den kunde passa bättre på 'poddar jag följer' eftersom beskrivningstexten inte är lika relevant när man redan följer vet vad podden handlar om. Konvoluten kan då bli den enklaste genvägen till podden.
    Eftersom även jag tycker att det svårare att överblicka med den nya versionen, så har jag bollat en del tankar om vad det är, mer i detalj, som gör det svårare för hjärnan att sortera informationen. En del av problemet tror jag är att "allt" pockar lika mycket på uppmärksamhet och att det blir svårt att sålla intrycken.

    Mina kolleger tackar för att du tog dig tid att berätta att detta blev en försämring och lovar att jobba vidare på detta.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen:
    ... alla bilder blir suddiga då dom är gjorda för en mindre list view
    Problemet med fel upplösning ska vara åtgärdat i version 24.4.2, som nu finns tillgänglig för beta-användare. Vill du få direkt tillgång till den är det enkelt:
    Testa nya Android-appar innan de släpps till allmänheten

    Annars kommer version 24.4.2 till dig någon gång under nästa vecka. Jag tror dock att den fixen mest blir "ett fall framåt". Tanken att beskrivningen av poddarna är överflödig i denna vy är i sig god, tycker jag, men ni är många som påtalat att det blivit svårare att orientera sig med det nya gränssnittet, så vi behöver skruva vidare på detta.

    Tack för hjälpen så här långt!
    Annika Webbmaster
  • Instämmer med tidigare inlägg, men dessutom ser jag inte längre direkt om jag redan lyssnat på hela eller en del av programmet. Det här är vekligen ingen förbättring för oss lite äldre användare, tvärtom.
    Kerstin J
  • Hej Kerstin!

    Vyn med Poddar jag följer (tidigare namn Program jag följer) ger "ingångar" till dina olika programserier. Där visar vi inte hur långt man har lyssnat, vilket vi inte gjorde tidigare heller, eftersom det inte är enskilda avsnitt du ser, utan programserierna som helhet.

    Om du går in på ett av dessa program och ser listan över just det programmets avsnitt, kan du se hur långt du har lyssnat genom en liten "mätare" under själva avsnittsbilden.
    Annika Webbmaster