Nya 'Min sida' är inte bra (Android)

Hej!

Jag tycker också att den nya vyn är sämre. Jag har en massa avsnitt i "Min lista" och jag brukade klicka igång flera så att de hamnade högst upp i förhandsvisningar för lyssningshistorik så att jag kunde börja lyssna snabbt utan att behöva klicka in mig på min lista. Nu behöver jag klicka vidare varje gång. Förstår inte vad det ska vara bra för. Det var också smidigt att kunna se förhandsvisningen för nya avsnitt. Snälla ändra tillbaka!

P.S. Jag stänger också ner mina appar. Vill inte ha dem igång. Jag har Android. Funkar det annorlunda än Iphone?

Mvh
Ida

Kommentarer

  • Dessutom: även om jag inte stänger ner appen så räcker det med att jag går till en annan flik,  t.ex. Hem eller Nyheter, så måste jag också klicka vidare när jag går tillbaka till Min sida.
    Ida
  • Hej Ida!

    En del av din kritik har specifikt med Android-appen att göra, där listan med Nya avsnitt inte filtreras som den borde, vilket är ett fel jag hoppas att vi snart kan åtgärda!

    Jag valde att lägga dina frågor under en ny rubrik, annars kommer mitt svar till dig att förvirra Ipad och Iphone-användarna där du först skrev för mycket!

    Jag har en massa avsnitt i "Min lista" och jag brukade klicka igång flera så att de hamnade högst upp i förhandsvisningar för lyssningshistorik så att jag kunde börja lyssna snabbt utan att behöva klicka in mig på min lista. Nu behöver jag klicka vidare varje gång.
    Om du går in på sidan med poddar (nås just nu från Sök podd, men ska få en "tydligare ingång" snart), så ska du där kunna se en "modul" med Fortsätt lyssna, där du snabbt och enkelt ska kunna nå de avsnitt du har påbörjat.

    Ser du en sådan? (Bilden kommer från Iphone-appen, men samma modul finns i Android-appen från och med version 24.4.2.)

    När det gäller att inte stänga ned appar, så är det samma sak med Android. Att stänga ned dem är helt onödigt. Så här skriver Google:
    Minnet och batteriet hanteras automatiskt i Android och tar därför inte slut även om du inte stänger appar.
    Hitta, öppna och stänga appar på Android - Android Hjälp (google.com)
    Och precis som för Iphone går det åt mer batteri och data om du behöver starta om appar, än om de ligger och vilar i bakgrunden när de inte används.
    Dessutom: även om jag inte stänger ner appen så räcker det med att jag går till en annan flik,  t.ex. Hem eller Nyheter, så måste jag också klicka vidare när jag går tillbaka till Min sida.
    Det problemet kommer att försvinna genom att vi ger Nya avsnitt en bättre placering. Även dessa ska få "en modul" på poddsidan.

    Just nu befinner sig appen alltså i lite av ett mellanläge, där vi bara har hunnit genomföra att par av de förändringar vi planerar. Jag hoppas och tror att du snart kommer att tycka att appen är minst lika bra som innan vi började detta förändringsarbete, men just nu är det lite stökigt.

    Vi ber om ursäkt över detta!
    Annika Webbmaster
  • Tack för bra svar! Jag ser fram emot att se hur det blir när det är färdigt. Bra att du nämnde det om "Fortsätt lyssna" för det hade jag nog inte sett annars!
    Ida
  • Esteban har problem i appen som egentligen inte har med nya Min sida att göra, och har fått en egen rubrik här:
    Sändningen avbryts​​​
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.