IOS-appen: meny-länkarna ligger för högt upp!

Hej! Gillar ej att man måste sträcka sig så högt upp för att komma åt de direktsända kanalerna, jobbigt när man har den större varianten av iPhone. Kan ni ändra tillbaka det som det var förut? Att de var längst ner. Ja jag VET att jag kan använda apples funktion för att räcka sig högt upp men jag vill ha tillbaka som det var förut där man kunde välja kanaler längst ner.
Hans

Kommentarer

  • Hej Hans!

    Här skriver vi hur vi har resonerat:
    Frågor och svar om appens nya navigation

    Att starta samma kanal som du senast lyssnade på går fortfarande att göra nertill i appen:
    Jag lyssnar alltid på samma kanal. Hur startar jag den enklast?
    I spelaren ligger det du senast lyssnade redan inläst. Där kan du snabbt starta din kanal!

    I en kommande appversion kommer du att dessutom att kunna välja vilken sida du vill ha som appens startsida och kan då ställa in så att appen alltid startar från Kanalsidan.
    När funktionen med att välja egen startv-y finns på plats, kommer du alltså även att kunna byta kanal enklare.

    Bland dessa frågor och svar har vi dock inte tagit upp varför vi har valt att placera den viktigaste navigationen i toppen av appen. Jag har uppfattat att det beror på resultaten från flera användartester, men ber de kolleger som arbetar med den frågan att formulera ett bättre underbyggt svar än så.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.