[No program] visas när jag startar appen
[No program] visas när jag pausat ett program, stängt appen och sedan öppnar appen igen och vill lyssna där jag var. Det går inte att starta programmet på den lilla rutan längst ner, inte heller om jag trycker upp programmet i "storbild", inte heller via nya program eller min lista. Det enda sättet att starta programmet på har varit att klicka sig till sidan där beskrivningen av programmet finns och klicka på play-knappen där, då kommer den också ihåg var jag var när jag pausade. Har Sveriges Radio Play version 24.8.2. Upptäckte problemet för en vecka sedan ungefär.
Följ inlägget
1
följare
Meddelandet kom tillbaka, men nu kan man iaf spela programmet från alla playknappar.
Hej Lina och tack för bra felbeskrivning!
Om du går in på Poddar (se länk på bilden nedan) så bör du se en "modul" med Fortsätt lyssna.
Visas dina påbörjade avsnitt där, och kan du spela upp dem?
Mina påbörjade avsnitt visas och jag kan inte starta samma program, men jag kan starta andra program.
Jag känner inte igen problemet och jag har ingen direkt misstanke om var felet ligger.
Jag ber app-utvecklarna att kika på detta och hoppas att de förstår vad som blivit fel!
Det är förstås inte bra att någon lyssnare ska få problem med appen, men om lyssnaren samtidigt råkar vara systemutvecklare på Sveriges Radio, och dennes fel kan hjälpa oss att lösa problem snabbare, så välkomnar jag problemet!
Ett symptom till var att när appen är i viloläge så kan jag inte starta programmet med mina bluetoothhörlurar. Vill minnas att jag kunnat trycka på "paus/play"-knappen och telefonen har då spelat upp det jag tidigare lyssnat på, även om appen är i viloläge. Om jag har appen på, men en annan app i förgrunden (dvs Sr play är inte på skärmen men inte i viloläge, jag har inte swaipat bort den i "öppna-app-hanterings-menyn") fungerar hörlurarna bra.
Vad har du för mobil och version av Android?
Frida rapporterade in ett liknande problem i augusti, men hos henne laddades spelaren inte in alls:
När man pausar appen försvinner programmet
Senast hon skrev, den 13 augusti, så hade problemet försvunnit: Hennes problem är väldigt likt det du beskriver, så om du kan komma på någon app som blockerar innehåll, kanske den kan vara värd att se över.
(Jag har frågat Frida hur det har gått sedan senast, men inte hunnit få något svar.)
Tack så mycket för hjälpen!