[No program] visas när jag startar appen

[No program] visas när jag pausat ett program, stängt appen och sedan öppnar appen igen och vill lyssna där jag var. Det går inte att starta programmet på den lilla rutan längst ner, inte heller om jag trycker upp programmet i "storbild", inte heller via nya program eller min lista. Det enda sättet att starta programmet på har varit att klicka sig till sidan där beskrivningen av programmet finns och klicka på play-knappen där, då kommer den också ihåg var jag var när jag pausade. Har Sveriges Radio Play version  24.8.2. Upptäckte problemet för en vecka sedan ungefär.

Lina

Kommentarer

  • Det verkar fungera nu! Om det var något ni gjorde över helgen så får jag tacka, jag skriver ett till inlägg om det kommer tillbaka.
    Lina
  • Meddelandet kom tillbaka, men nu kan man iaf spela programmet från alla playknappar.

    Lina
  • Nu strular det igen.
    Lina
  • Hej Lina och tack för bra felbeskrivning!

    Om du går in på Poddar (se länk på bilden nedan) så bör du se en "modul" med Fortsätt lyssna.

    Visas dina påbörjade avsnitt där, och kan du spela upp dem?

    Annika Webbmaster
  • Mina påbörjade avsnitt visas och jag kan inte starta samma program, men jag kan starta andra program.

    Lina
  • Skumt!

    Jag känner inte igen problemet och jag har ingen direkt misstanke om var felet ligger.

    Jag ber app-utvecklarna att kika på detta och hoppas att de förstår vad som blivit fel!
    Annika Webbmaster
  • En av mina kolleger har dokumenterat samma fel. Det var samma scenario som hos dig. Han tog upp appen som legat i viloläge och kunde då inte spela upp avsnittet från något ställe.

    Det är förstås inte bra att någon lyssnare ska få problem med appen, men om lyssnaren samtidigt råkar vara systemutvecklare på Sveriges Radio, och dennes fel kan hjälpa oss att lösa problem snabbare, så välkomnar jag problemet!
    Annika Webbmaster
  • Provade köra en programuppdatering på mobilen, energisparläget var avstängt. Samma problem.

    Ett symptom till var att när appen är i viloläge så kan jag inte starta programmet med mina bluetoothhörlurar. Vill minnas att jag kunnat trycka på "paus/play"-knappen och telefonen har då spelat upp det jag tidigare lyssnat på, även om appen är i viloläge. Om jag har appen på, men en annan app i förgrunden (dvs Sr play är inte på skärmen men inte i viloläge, jag har inte swaipat bort den i "öppna-app-hanterings-menyn") fungerar hörlurarna bra.
    Lina
  • Tack!

    Vad har du för mobil och version av Android?
    Annika Webbmaster
  • Samsung galaxy S22+, programvara: One UI 6.1, Android-version 14
    Lina
  • Tack.
    Annika Webbmaster
  • Nu fungerar det igen, det enda jag kan tänka på att jag gjorde var att jag avinstalerade en skärmtidsapp som hette "stay focused"
    Lina
  • Jag talade förhastat... det var visst fortfarande ett problem.
    Lina
  • Synd!

    Frida rapporterade in ett liknande problem i augusti, men hos henne laddades spelaren inte in alls:
    När man pausar appen försvinner programmet

    Senast hon skrev, den 13 augusti, så hade problemet försvunnit:
    ... jag hade en app som blockerade korta videos på Instagram och Youtube som jag misstänker kan ha påverkat. Jag testade tidigt att stänga av den och märkte inget, det hände heller inget när jag avinstallerade den först. Men jag tror att efter att mobilen startat om efter att jag tagit bort appen gick inställningarna igenom för nu funkar det! (!!!)
    Hennes problem är väldigt likt det du beskriver, så om du kan komma på någon app som blockerar innehåll, kanske den kan vara värd att se över.

    (Jag har frågat Frida hur det har gått sedan senast, men inte hunnit få något svar.)
    Annika Webbmaster
  • Nu fungerar appen som vanligt igen! Jag tror nog det kan ha varit skärmtidsappens fel. Jag provar i några dagar, återkommer på fredag om det strulat något mer, håller tummarna.

    Tack så mycket för hjälpen!
    Lina
  • Har detta hållit i sig?
    Annika Webbmaster
  • Ah, ser att du tänker återkomma efter lite längre testperiod. Bra, då hörs vi!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.