LÖST: Nedladdat avsnitt går inte ta bort (Android-appen)

Hej! Avsnitt 510 av Det Politiska Spelet går inte att ta bort. Jag har testat att gå in på avsnittet och välja ta bort.  Funkar icke. Jag har testat att swipa höger. Då försvinner det visserligen från Nedladdat men sen återkommer det. Jag har använt appen i flera år och är tillräckligt tekniskt bevandrad för att kunna påstå att nåt inte stämmer. Någon fler som har hört av sig om samma problem?
Mvh Melker
Melker

Kommentarer

  • Tack, samma fel har Albert rapporterat in precis innan helgen här, den 26 januari, i en lång tråd där vi tar upp många gamla och nya problem med appen.

    Det är förmodligen ett allvarligare särfall av ett annat problem som Albert tagit upp, och handlar om hur appen hanterar de avsnitt där ljudfilen byts ut.
    Jag har använt appen i flera år och är tillräckligt tekniskt bevandrad för att kunna påstå att nåt inte stämmer.
    Helt korrekt. Tack för att du snabbt rapporterade in det, för vi behöver ju lösa detta innan era mobiler fylla av avsnitt ni inte kan göra er av med på ett smidigt vis! Jag ser till att den här tråden visas på forumets startsida, så att andra lyssnare enklare ser att felet finns och hur felsökningen fortlöper!
    Annika Webbmaster
  • Går det att spela det avsnitt som vägrar att raderas? Om inte, vad händer?
    Annika Webbmaster
  • Jo, det går att spela avsnittet. Och det ligger troget kvar bland nedladdade, som en gammal vän 🙂
    Melker
  • Hej!
    Är du beta-användare? I den senaste versionen, som ännu bara är släppt som beta, är delar av den kod som reglerar nedladdningen "refaktorerad", det vill säga att vi har städat i koden. Det kan vara där vi har råkat göra fel.

    Väldigt bra att du och Albert var snabba med att rapportera in detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Och det ligger troget kvar bland nedladdade, som en gammal vän 🙂
    Det är dags att säga hejdå till din vän! Utvecklarna hoppas att detta fel är fixat i version 24.2.1, som släpptes som betaversion nyss.

    I och med att det krävs flera speciella omständigheter för att felet ska uppstå, har de fått "torrsimma" när de har rättat felet, men känner sig rätt säkra på vad som orsakade felet och hur det ska lösas tack vare att du och Albert beskrev det så bra! Utvecklarna vill dock hemskt gärna få bekräftat att de tänkt rätt, så de undrar om du nu kan radera avsnitt 510 av Det politiska spelet.

    Tack för hjälpen att hitta buggen - och tack på förhand om du kan återkoppla hur det nu fungerar!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Sent svar - kan inte ta bort avsnittet nu heller. Har version 24.1.2 installerad.
    /Melker
    Melker
  • Den nya beta-versionen är alltså 24.2.1. Albert har fått hem den och hos honom fungerar det nu. Han skrev:
    Nu kunde jag till slut uppdatera till den nya versionen. Efter den uppdateringen verkar jag ha lyckats med att radera de avsnitt som tidigare inte kunde raderas och att därefter ladda ner de uppdaterade versionerna. Felet ser med andra ord ut att vara löst. Tack för den snabba hjälpen.
    Vi har därmed släppt 24.2.1 även utanför beta-programmet, men hittills bara till tio procent av användarna.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Uppföljning: nu har jag version 24.2.1 och avsnittet av Det politiska spelet som tidigare inte har gått att ta bort, har jag nu fått bort.
    Ha det gott!
    /Melker
    Melker
  • Stort tack för hjälpen, både med att identifiera felet och att du bekräftat att det verkligen är löst!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.