Nedladdade program förbrukar mobildata
Hej, det används en hel del mobildata trots att jag bara lyssnar på nedladdat program, ska det vara så.
Följ inlägget
0
följare
Kan du gå in under Nedladdat på Min sida och se om de avsnitt du har försökt ladda hem är markerade som nedladdade, så att det inte står "Laddar ner" på dem (vilket innebär att något i nedladdningsprocessen inte har avslutats som det skulle).
Testa även gärna om du kan lyssna på dessa avsnitt ifall du sätter telefonen i flygplansläge. Om ett avsnitt är korrekt nedladdat så ska det gå att lyssna på även då.
Återkom och berätta hur det ser ut under Nedladdat och om flygplansläget fungerar.
Tack för att du rapporterade in felet!
Har du märkt denna försämring plötsligt i samband med exempelvis uppdatering av Android-versionen eller vid en ny version av appen, eller är det något som mer kommit smygande?
200 MB motsvarar cirka tre timmars lyssning. Kan det finnas någon inställning som gör att din telefon (delvis) har laddat hem avsnitten med mobildata, trots att du varit uppkopplad över wifi? I en del mobiler kan det bli så när man har sämre wifi. Om du berättar vad du har för mobil, så kan jag försöka hjälpa dig att se hur du hindrar detta från att ske.
I vår app kan du göra en inställning så att appen inte kan använda mobildata för att ladda hem avsnitt:
- Gå in under Min sida i appen
- Välj Inställningar
- Leta upp inställningen Nedladdat: Hämta endast över wifi och aktivera den
Hör av dig om du inte hittar denna inställning i appen!Tack för alla snabba svar!!
En lyssnare som hade problem där programmen inte alltid laddades ned korrekt är Deborah här. För henne blev det bättre med att göra denna inställning:
Vi har fått in en liknande felbeskrivning från Therese, som skrev: Hon hade helt rätt. Vi gör fel i när appen spelar upp ett nedladdat avsnitt om man återupptar lyssningen genom "minispelaren" i botten av appen! Avsnittet "strömmas" från våra servrar, istället för att spela upp den nedladdade filen.
Hoppas att du inte har förbrukat alltför mycket mobildata på grund av detta fel, som vi självfallet försöker lösa så snart vi kan!
Jag tycker att du har gjort helt rätt som undvek SR Play. Det dröjde längre tid än vad jag hade hoppats, men i version 23.3.3 av appen, som ännu bara är släppt till tio procent av lyssnarna + beta-användare, ska vi ha täppt till de datatjuvar som gjorde att appen i vissa lägen strömmade ett avsnitt trots att det redan fanns nedladdat.
Tack för ditt bidrag till att vi löste det felet!