Svårt att ta bort nedladdade poddar

Varför har ni krånglat till det när man ska ta bort poddar man laddat ned? I förra versionen var det bara att "svepa" bort den. Nu måste man först gå in på "prickarna", sedan välja ta bort o sen dessutom bekräfta. Nu är ju den funktionen lika dålig som på Spotify
Göran Jansson

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Trepunktsmenyn - och pennan
    Bra att du har sett att du kan radera genom trepunktsmenyn. Det finns ett annat sätt att radera avsnitt, som är bra att känna till om du vill radera flera avsnitt åt gången:
    1. Tryck på pennan uppe till höger i listan med nedladdade avsnitt.
    2. Markera de avsnitt du vill ta bort
    3. Tryck på soptunnesymbolen.
    Fungerar det för dig?

    Varför inte svepa?
    Möjligheten att radera genom att svepa bort har tagits bort medvetet. Den kommer inte att återställas eftersom koden för detta var så pass krånglig att förvalta att det blev svårt att vidareutveckla appen på ett bra vis. Genom att ta bort den funktionen blir appen robustare.

    Några lyssnare har fått problem med avsnitt som raderats och sedan återkommer envist:
    Kan inte ta bort nedladdat avsnitt (Android)

    Jag vet inte om just deras problem har med detta att göra, men jag vet att risken för att den typen av fel uppstår minskar genom att vi nu får ett mer konsekvent sätt att hantera nedladdningen.
    Annika Webbmaster
  • Skaffa bättre programmerare. Den funktion ni tagit bort var en av det bästa ni hade. Nu väljer man att radera sedan bekräfta att man valt rätt, för att sedan hamna LÄNGST NER I LISTAN.Gör om och gör rätt.
    Ulf Arenader
    Ulf Arenander
  • Saknar svepfunktionen mycket!
    Hanna

  • Håller med om att svepfunktionen verkligen är saknad! Dessutom: när jag trycker på de tre punkterna i appen på min surfplatta döljs nedre delen av skärmen så att jag inte kan se alla alternativ, däribland Ta bort.
    Stefan
  • Hej och tack för berättigad kritik!

    Ulf:
    Att man återkommer til botten av Nedladdat är ett fel som utvecklarna räknar med att ha åtgärdat i nästa version av appen. (Vi har nyss släppt en version 24.6.2 i betaversion, och i den finns detta fel kvar, så det blir först versionen som kommer därefter.)

    Stefan:
    Jag ber app-teamet att försöka lösa det. Hoppas att du kan använda "penn-metoden" som jag tipsade om tidigare tills detta är löst!

    Tack för att du rapporterade in detta så tydligt.
    Annika Webbmaster
  • Jag undrar: När du säger att svepfunktionen är svår att underhålla. Gör ni appen för programmerarna/utvecklarna eller för användarna? Under min tid som utvecklare (+30år) var det ALLTID användarna som prioriterade!
    Ulf
    Ulf Arenander
  • Appen utvecklas självfallet för oss som lyssnar med den, men även ur vårt perspektiv ger en app som bygger på modern kod mindre risk för svårlösta buggar och större möjlighet att utveckla de funktioner som vi som använder appen efterlyser.

    Att väga in "välfungerande kod" mot andra aspekter görs ständigt. I det här fallet bedömde mina kolleger att försämringen av att det inte längre går att svepa bort ett avsnitt inte är stor nog för att motivera de parallella kodsystem som vi annars skulle ha behövt använda.

    Den alternativa metoden för att ta bort avsnitt är alltså tillfälligt sämre än vad den är tänkt att vara.  Att vi just nu hamnar i fel del av listan kommer mina kolleger att lösa skyndsamt.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.