"Nätverksproblem", Melodikryssets app på Samsung

Hej,
Jag har problem med min Samsung och android-appen för Melodikrysset.
Idag, lördag 6 nov, fick jag upp en ruta om att jag hade nätverksproblem.
Och det gick inte att ladda ner kryss nr 44.
För de gamla kryssen står det "null" istället för nummer.
Har ni gjort någon uppdatering som slår mot Android?

Hälsningar
Birgitta

Kommentarer

  • Hej Birgitta!

    Vi har inte gjort någon förändring och vill hjälpa dig att felsöka detta!

    Om felet kvarstår, så undrar jag hur det går att lösa krysset som finns på vår hemsida:
    Lös Melodikrysset

    Laddas den kryssplanen in som den ska?

    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Ja det gick bra.
    Har även en nyare Samsung som det gick bra

    ​/Birgitta

  • Ok. Minns du när appen senast fungerade som den skulle på din äldre Samsung?
    Annika Webbmaster
  • Det var förra mello-krysset vecka 43.
    Det ligger kvar ifyllt men heter i min app nu vecka null.
    Vilket samtliga gamla kryss heter nu.

    /Birgitta
  • Bakom kulisserna ser det ut som om du skrev hit från en surfplatta av märket Samsung Galaxy Tab 3, med en version av Android som heter 4.4.2. Är det den surfplattan felet har uppstått på?

    Android 4.4.2 släpptes i december 2013, vilket är "länge sedan" när det gäller webb-teknik. Vår app ska egentligen fungera för din platta, och vi har som sagt inte själva gjort några förändringar som påverkar detta. Men internet förändras med tiden och det är möjligt att det har hänt något, till exempel ett säkerhetscertifikat som har slutat gälla, som påverkar hur vår app fungerar hos just dig. Jag har dock inte sett några andra felanmälningar om detta och med tanke på hur många det är som löser Melodikrysset på lite äldre surfplattor, borde vi ha fått in några fler felrapporter ifall felet drabbade alla med din version av Android.

    Se om det finns några säkerhetsuppdateringar du kan göra på det vis som Samsung beskriver här, för det skulle kunna göra att appen åter fungerar som den ska:
    Hur kontrollerar jag om det finns uppdateringar av operativsystemet på min Samsung Galaxy?

    Om det inte finns, så är det skönt att det fortfarande går att lösa krysset via hemsidan - och att du hade tillgång till en nyare Samsung där det fortfarande fungerar som vanligt!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Den är ju gammal, så jag får inte in nån mer version av Android. Det är 4.4.2 som ligger där nu.
    Får börja använda den nyare plattan även till Melodikrysset :-).

    Tack för hjälpen !!!
    Birgitta