Musikhjälpen: När spelas min låt?

Jag har lagt flera hundra på att få 3 låtar spelade, och inte fått någon låt tillbaka. Det har bara spelats era morderna låtar seda 16:00 tills nu har det spelats 4 äldre låtar, o nu har snart alla gått hem utan att få ha njutit av eller ha fått lyssna på nån av mina önskade låtar. Jag ska sitta o vänta till stängningsdags av MH, ok, vi ser, annars så kan detta få konsekvenser ?

Kommentarer

  • Hej Peeter!

    Kontakta Musikhjälpen:
    Vi som svarar i supportforumet arbetar med att lösa tekniska problem med våra "vanliga" webbtjänster och appar. Musikhjälpen är liksom ett universum för sig. Hör av dig till dem via någon av kontaktvägarna ovan så kommer du säkert få återkoppling.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Peeter, Teds kollega Annika här! Jag har jobbat så pass länge på Sveriges Radio, och Musikhjälpen dyker upp varje år, så jag försöker svara, trots att det "inte är vårt bord".

    Vi som önskar musik i Musikhjälpen är många, och antalet önskelåtar som kan spelas är begränsat, så de flesta önskelåtar hörs aldrig i sändning, tyvärr. (Eller, på sätt och vis är det ju bra att det kommer in så många önskningar att alla inte får plats, med tanke på att det innebär att det blir mer pengar till att stoppa barnarbete!)

    Alla låtar som spelas i Musikhjälpen är lyssnares önskningar, men alla lyssnares önskningar får inte plats i programmet, om du förstår hur jag menar.
    Det har bara spelats era morderna låtar seda 16:00 tills nu har det spelats 4 äldre låtar
    Det kan inte stämma. Jag är född på 60-talet, och har verkligen ingen koll på ny musik - och känner igen alla möjliga låtar som har spelats i går eftermiddag/kväll. Vi spelade bland annat The Doors, Bob Marley, Joni Mitchell, Guns'N'Roses, Meat Loaf, Lionel Richie och Blondie ...

    Vill du ha ett bättre svar, är det som sagt kollegerna på Musikhjälpen, inte vi på webb-supporten, som kan ge dig det. Tack för att du hjälper oss att hjälpa!
    Annika Webbmaster