Musik i Karlavagnen

Varför är musiken borttagen i Karlavagnen program när man lyssnar i efterhand på SR.se?😡

Kommentarer

  • Hej Åke!

    Båda versionerna finns, men vi har ändrat en inställning så att den musik-lösa versionen prioriteras och är den version du når här:
    https://sverigesradio.se/karlavagnen

    För att nå den långa versionen med musik behöver du gå in på det avsnittets egen sida, vilket du gör genom att klicka på bilden eller texten som hör till avsnittet, se markeringen på bilden nedan:

    Då kommer du in på just det avsnittets egen sida, där det finns en länk till den långa versionen med musik, se bild:

    Annika Webbmaster
  • Kan dom inte ändra tillbaka som det var förut?
  • Hej igen, och förlåt att svaret dröjde.

    Förändringen är gjord med avsikt, för att sidan ska anpassas efter hur de flesta väljer att lyssna.

    Det har länge gått att lyssna på Karlavagnen på två sätt: dels med musiken kvar, som du brukar göra, och dels med musiken nedklippt. Tidigare var det enklast att välja med musik och den som hellre ville lyssna utan musik fick lov att "klicka sig in på själva avsnittet" för att nå den länken.

    Redaktionen har undersökt hur de flesta lyssnarna väljer att lyssna på Karlavagnen i efterhand. De har tydligt sett att fler lyssnare föredrar versionen där musik och nyheter är bortklippta, alltså utan musik. Därför har de gjort så att det nu har blivit enklare att lyssna utan musik.

    Ni som föredrar att lyssna med musik behöver alltså numera klicka er in på avsnittet för att nå den länk ni ska använda, på det vis som de andra fick lov att göra tidigare. Ett annat sätt är förstås att lyssna samtidigt som Karlavagnen sänds i din P4-kanal. Oavsett om du lyssnar från hemsidan eller i en vanlig FM-radio så är ju alltid all musik på plats när du lyssnar under sändning!
    Annika Webbmaster