LÖST: Vill höra Morgonpasset i appen utan musik

Hej! Jag är en trogen Morgonpasset-lyssnare men kan bara lyssna i 20 minuter på morgonen när jag kör till jobbet, så jag får lyssna ikapp i efterhand på kvällen när jag åker hem. Lyssnar via SRPlay för IPhone. Förut gick det att välja att spela med eller utan musik men nu verkar inte den möjligheten finnas längre.…? Störigt tycker jag för nu tar det ju halva kvällen att höra hela programmet. Tacksam om ni kan ordna detta för jag klarar mig inte utan Morgonpasset, är beroende😊
Anna Andorff

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Välkommen till forumet! För ett par veckor sedan smög det sig in en bugg som ställde till problem vid lyssning utan musik. Buggen som enbart drabbade Iphone-användare är nu åtgärdad, så om du uppdaterar appen till vår senaste version kommer du förhoppningsvis inte längre stöta på detta bekymmer.

    För att uppdatera appen, leta upp App Store bland dina appar och sök sedan på SR Play. När du ser följande bild, klicka på SR-ikonen istället för att klicka Öppna.

    Välj sedan att uppdatera appen. Nästa gång du går in i appen så kommer du ha den senaste versionen installerad och i den ska buggen vara borta.

    Återkom om du inte får det att fungera!

    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej! Tack för svar. Har gjort som du skrev och det funkar fortfarande inte, det verkar inte gå att uppdatera appen….?
    Hälsningar, Anna
    Anna Andorff
  • Hej igen!

    Hm, märkligt! Om det står "Öppna" istället för "Uppdatera" så har du redan den senaste versionen av appen.

    Om du går in i appen och går till Morgonpassets programsida, till höger om varje avsnitt har du tre punkter (trepunktsmenyn), du får alltså inte upp alternativet att spela avsnittet utan musik där?
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Jo nu funkar det!! Tusen tack för hjälpen!  Nu kan jag ägna mig åt mitt Morgonpasset-missbruk igen😊
    Hälsningar Anna
    Anna Andorff
  • Skönt att du fick ordning på det!

    Vi är så klart dessutom väldigt glada att du är en trogen Morgonpasset-lyssnare.

    Om du stöter på andra konstigheter i appen så är du varmt välkommen att återkomma!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Görans inlägg har fått en egen rubrik:
    Störande musik i program​​​
    Annika Webbmaster
  • Hej! Ungefär hur länge tar det innan dagens musikfria program läggs upp?  Har märkt att det tycks ta några timmar innan båda alternativen är tillgängliga.
    Elin
  • Hej Elin!

    Precis som du skriver så tar det några timmar innan man kan välja att antingen lyssna med eller utan musik. Hur lång tid det tar kan variera lite, men vanligtvis finns de båda versionerna tillgängliga för efterhandslyssning klockan 13.
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.