Kan jag dela 'Min sida' mellan flera enheter?

Jag vill ha tillgång till favoriter och sparade program på två enheter. Går det?

Kommentarer

  • Hej Caroline!

    Tyvärr går det inte idag att dela Min sida mellan enheter. För att det skulle gå att utveckla krävs någon form av personligt inlogg (och annan utveckling). Inloggningsmöjlighet är en funktion som jag vet att vi har pratat om på Sveriges Radio länge, men jag inte vet om och i så fall när det kan bli verklighet. Jag försöker ta reda på vad som händer!

    Eftersom det idag inte fungerar att dela favoriter etc på våra egna plattformar, har jag letat fram alternativa tjänster med stöd för dessa funktioner. Det var ett tag sedan jag gjorde detta, och det kanske finns fler appar numera där det går att dela exempelvis en spellista mellan datorn och mobilen. De tjänster jag då letade fram är Pocket Casts och Stitcher.

    Från Pocket Casts hemsida:
    Cross Device Sync
    Listen without limits. We’ll sync your podcasts and their playback location across all your devices so you’re always ready to go.
    Från Stitchers hemsida:
    Listen Wherever You Are
    No matter where you go, Stitcher is there. Listen on iOS, Android, our Web player, Apple Carplay, Android Auto, Alexa devices, Sonos and more. We’ll keep all your devices in sync.
    Med dessa tjänster kan du få till den funktion du efterlyser för alla våra poddar, men tyvärr inte för exempelvis musikprogram. Jag hoppas ändå att någon av dessa tjänster fungerar för ditt behov!
    Annika Webbmaster