Vill ladda hem en äldre version av SR Play

Fick låna en äldre mobil med iOS 12.5.5. Telefonen är rensad eftersom jag fått den av dotter som flyttar allt info fr denna iPhone till nyare iPhone...

Kan jag installera en version av appen som fungerar med iOS 12.5.5?
Karin

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Hemsidan
    Först vill jag tipsa om att vår hemsida, sverigesradio.se, är väldigt lik appen, och är ett enkelt sätt att lyssna om du bara har låne-mobilen under en kort tid.

    Ladda hem äldre version med samma Apple-ID som tidigare
    Det är dock lätt att ladda hem en äldre version av vår app om du tidigare har haft appen och har kvar samma Apple-ID som du hade då:

    1. Gå till App Store
    2. Tryck på den runda ikonen med en stiliserad människa uppe till höger och välj "köpt" för att se alla dina appar. (Det kallas "köp" även för gratis-appar som Sveriges Radio Play.)
    3. Leta upp Sveriges Radio Play och tryck på moln-symbolen för att ladda hem appen från molnet
    4. Du får då en dialogruta där det står att din enhet inte är kompatibel, med en fråga om du hämta en äldre version av appen. Det vill du!

    .
    Detta fungerar alltså bra om du använder samma Apple-ID som du tidigare har laddat hem appen med.

    Ladda hem en gammal version utan att ha haft appen innan
    Jag skriver även hur man gör om man inte har haft appen innan eller om man har behövt byta Apple-ID, och Sveriges Radio Play inte finns med under "köpta appar".

    Detta är mer tänkt som en service till andra lyssnare. Av det du beskrev, bör metoden ovan fungera hos dig!
    • Låna en Iphone eller Ipad med det operativsystem som krävs (för närvarande iOS 13 eller högre)
    • Logga in på den "kompatibla enheten" med ditt Apple ID och "köp" vår app (men du behöver inte ladda ned appen på den enheten)
    • Logga ut på låne-mobilen, så att inte den vänliga medmänniska du lånat denna av råkar använda ditt Apple-ID framöver
    • Nu kan du följa den numrerade listan ovan på enheten med Ios 12.5.5.
    Berätta gärna om det gick att följa dessa instruktioner, eller om det är något som behöver beskrivas på annat vis så att det blir så lätt som möjligt för våra lyssnare. Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Men går det att nedgradera om man har nyare OS, dvs jag kan inte få till exempel versionen jag laddade ned 2 sept 2010... Jag är mycket missnöjd med nuvarande version och att jag var tvungen att ta bort nästan tolv års lyssninghistorik.
    Roger
  • Hej Roger!

    Det går att backa till en äldre version av en app, men är krångligt. Det är länge sedan jag senast hjälpte lyssnare med detta, men då gick det att följa den beskrivning som finns här:
    Smart Tips of How to Install Old Version of App

    Innan du gör detta vill vi gärna veta varför du är missnöjd med den nuvarande versionen, både för att vi på Sveriges Radio behöver förstå vad vi bör förbättra och för att vara säkra på att du inte backar till en gammal version av appen, trots att den funktion du efterlyser ändå inte fungerar för att "funktionens underliggande system" inte längre finns kvar.

    Så hjälp oss att förstå kritiken!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.